|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-03 17:54:00
|
|
the_minstrel |
Men samtidigt är det pinsamt tydligt att erat färgseende tycks vara begränsat till blått och rött. Här flyger de illaluktande pajerna fram och tillbaka, och åsikter läggs i meningsmotståndarnas mun, och det tycks nästan som om man anstränger sig för att misstolka och förvanska varandras ord.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-03 17:58:00
|
|
the_minstrel |
Här är det fritt fram att göra stupida generalliseringar som till och med skulle få en högstadieelev att rodna. Självkritik tycks vara ett helt okänt begrepp, liksom allmän vett och etikett. Frågan jag oundvikligen måste ställa mig är hur jävla intellektuella ni således EGENTLIGEN är?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-03 18:01:00
|
|
the_minstrel |
Vill poängtera att den här kommentaren inte specifikt hör till artikeln i fråga, men den passar här lika bra som i kommentarfältet i många andra texter...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-03 18:43:00
|
|
Lars Nilsson |
Jaha, och vad tycker Du då i den här frågan? Du som inte anser Dig tillhöra den intellektuella eliten. Som kvällstidningarna eller svensk TV, i brist på egen uppfattning eller intresse att söka kunskap? Eller vadå?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-03 19:18:00
|
|
El Guatusi |
1/ Det finns ingenting som starker ett pastaende sa enormt som nar dess motstandare medvetet och pastridigt feltolkar den! Detta ar sa nara man kan komma ett erkannande "jag hade fel, du har ratt" en fras du garanterat aldrig ser pa ett forum, vare sig det galler politik, fotboll eller annat. Dalig/oarlig debatteknik ar det praktigaste av alla sjalvmal.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-04 06:29:00
|
|
the_minstrel |
Svar 4: Modigt av dig att gå till motangrepp, det är ju nästan som att erkänna sig träffad? ; Men nej, jag låter inte kvällstidningar eller annan media tänka åt mig, och jag låter mig inte heller förblindas av vänster/höger-clichéer. Åtminstone tycker jag om att inbilla mig att så är fallet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-04 06:36:00
|
|
the_minstrel |
Jag står visserligen någonstanns till vänster på den politiska skalan, men det betyder inte att jag reflexmässigt kritiserar allt USA gör och läser ETC istället för Bibeln. Inte heller innebär det att jag tror att alla som står längre högerut än vänsterpartiet på den politiska kartan är känslokalla mammonälskande egoister.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-04 06:45:00
|
|
the_minstrel |
Vad gäller NO: Det är givetvis synd att en naturkatastrof med sådana tragiska följder så snabbt ska utnyttjas i politiska ändamål. Det är dock lätt att förstå folkets vrede, inte sant? Och liksom efter vår regerings agerande efter Tsunamikatastrofen, visst finns det utrymme för kritik. Men den gången var det visst andra röster som kom med uppmaningen att INTE förvandla tragedin till en rovjakt efter politiska poäng.
|
| |