|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-03 20:12:00
|
|
Inger Olsson |
Lars N: Såg du svenska nyheterna i går? Skulle du även kalla Olle Wästberg, f d generalkonsulten i N Y, för en av "tokvänstern"?
Han berörde mycket av det som just Patrick Gallagher tar upp.
Och kan du få P G att tillhöra "tokvänstern", så kan du säkert få Marsianer till att bli Napoleonbakelser.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-03 20:19:00
|
|
bloggeri |
Ingrid, det är nog bäst att omedelbart nämna för framförallt CMO, men också LN, att Wästberg dessutom varit folkpartistisk kommunist och chefredaktör hos maoisten Bonniers tidning, den kommunistrevolutiära Expressen. Innan dom hittar på nåt annat om hans bakgrund, menar jag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-03 20:19:00
|
|
Lars Nilsson |
Nej, han tillhör inte tokvänstern. Men något mer fördomsfullt var det länge sedan jag såg i TV. Tom Aftonbladets TV-krönikör reagerade!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-03 20:26:00
|
|
bloggeri |
Ytterligare exempel på LN:s debattteknik. Plötsligt påstår han att Aftonbladets teve-krönikör recenserat inslaget med Olle Wästberg igår. Lögnaktigt påstående. Finns inte en rad i AB:s tevekrönika om Olle Wästberg.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-03 20:45:00
|
|
Lars Nilsson |
Jaså bloggeri. Läs Kerstin Hallerts AB:s tv-krönikör artikel i Afttonbladet den 3 september, sidan 54." Istället fick vi minst sagt lösa för att inte säga pinsamt fördomsfulla spekulationer frikostigt utdelade av inbjudne fd generalkonsuln Olle Wästberg" Rätt eller fel? Är det jag eller Du som ljuger? Vågar Du medge Ditt ljug? Förmodligen inte!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-03 20:51:00
|
|
bloggeri |
Visst, jag ber om ursäkt. Jag hade fel. I hastigheten begck jag misstaget att läsa gårdagens AB, ett oförlåtligt slarv som kommer att gruva mig resten av kvällen. Du kan inte ana hur det svider att ha begått en sån fadäs. Kerstin Hallert fick förresten sparken från SvD då hon ansågs alltför oseriös för denna seriösa tidning.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-03 20:53:00
|
|
Lars Nilsson |
För tydligheten skull var det Aftonbladets upplaga XXX och stycket börjar med "Sorgligt nog hade Aktuellt inte hittat ......" Bevis nog bloggeri? Eller har vi i bombhögern tryckt upp ett eget Aftonblad? Svagt bloggeri! Men inte helt förvånande.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-03 20:59:00
|
|
Lars Nilsson |
OK, bloggeri. Det hedrar Dig. Vi kan alla läsa slarvigt. Jag kommer inte att påminna Dig om detta misstag. Kom igen med nya friska angrepp!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-04 13:34:00
|
|
Inger Olsson |
Bloggeri: jo, jag vet vem han är.
Det är så trist att L Nilsson gör varenda fråga om t ex ekologi, demokrati och mänskliga rättigheter till en fråga om "tokvänstern"...
|
| |