|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-02 09:16:00
|
|
Anna Drangel |
Att dessutom upprepa ordet mantrat "bombhögern" hela tiden blir lite tjatigt. Det finns många vänsterregeringar som utnyttjar människors liv och länders kapital på samma sätt som kapitalistländer.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-02 09:19:00
|
|
Anna Drangel |
Att Irakkriget har med olja att göra är ingen nyhet. Men glöm inte att världen är beroende av oljan. Även Roger Lord. Det är viktigt att ha "goda relationer" med oljeproducerande länder eller i varje fall deras ledare. Korrumptionen inom oljeproducerande /matproducerande länder är inte att förglömma.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-02 09:21:00
|
|
Anna Drangel |
Folket försöker återerövra makten om sina naturtillgångar. Visst så långt är det bra. Problemet kommer bara att så fort de människor som valts ut för att göra detta bländas av rikedom försvinner även den starkastes ambitioner att gynna folket. Tyvärr. Vare sig det är höger eller vänster, bak eller fram.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-02 11:39:00
|
|
bloggeri |
Drangel. Inte visste jag att du också är en deterministpessimist. Det spelar ingen roll vem som har makten, det blir samma skit ändå. Kanske lika bra att gå in i koma? Eller börja naveskåda? Eller skita i andra och bara tänka på sig själv? Klassisk högerpropaganda. OBS att prefixet "bomb-" saknas.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-02 13:27:00
|
|
Anna Drangel |
Bloggeri: "...också? deteministpessimist?" Skulle nog kalla mig själv cynisk realist, men det behöver inte betyda att jag skiter i andra eller är påverkad av högerpropaganda.
*** Och när det gäller att gå i koma... Ja, det kanske inte vore så dumt om hela mänskligheten gick i koma ett tag...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-02 13:35:00
|
|
bloggeri |
Drangel. Rätt många befinner sig ju bildligt talat redan i koma, men man kanske skulle hänga på trenden?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-02 13:57:00
|
|
Anna Drangel |
Det ligger nog i människans rovdjursnatur att instinktivt tänka på sig själv. Utmaningen i livet handlar om att hela tiden rannsaka sig och fråga sig hur man kan bli en bättre människa. Detta kanske inte alltid är detsamma som att rösta vänster.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-02 14:09:00
|
|
Anna Drangel |
Bloggeri: Om det är en trend att befinna sig koma är det inte en sån koma jag pratar om...
|
| |