Vem har invandrarbakgrund?

Inlägg #1: Postat: 2005-09-02 07:20:00
Per W
Vidare, Herr Klasson. Det var jag som "trodde" du var renrakad. Det var förstås optimistiskt av mig att vänta mig att du skulle förstå att jag menade bildligt och inte bokstavligt.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-02 11:02:00
stålis
Trodde Klasson var nationaldemokrat. Han brukar tala om sina vänner i ND. Men han har kanske bytt parti.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-02 13:40:00
megaman
Och?
Inlägg #4: Postat: 2005-09-02 20:25:00
Anders Klasson
Stålis,jag har ännu inte gått med i ND,visst har jag sympatierna åt det
hållet,men jag vet inte om det
skulle kännas riktigt schysst mot
ND att gå med där och sen rösta på
ett annat parti,i det här fallet SD som jag anser har lite större chans
att nå Riksdagen än ND.SD kanske
inte dom heller är så pigga på att
ha med mig i sitt parti och det är
väl inte direkt ND:are dom vill ha till
sitt parti,så tillsvidare är jag
Fristående Nationalist som röstar på
SD 2006.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-03 14:59:00
stålis
Ärligt sagt så tycker jag att Per W ägnar sig åt "guilt by association". Det är löjligt debattrick som visar på ointresse för saklighet.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-03 20:02:00
Anders Klasson
Ja stålis,men det är väl ett ganska
vanligt fenomen hos vänstern, med
hänvisning till att alla
Anti-Nationalister är marxister, dom
som är det och dom som ska bli
det.Många gånger är "dom som ska
bli det" dom värsta Anti-Nationalisterna eftersom dom ofta
talar väl om banditvänstern i AFA
och vill ge dessa as mer pengar.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-03 21:16:00
Calle Z
Alla varningsklockorna borde ringa i Per W´s eget huvud innan man sänder iväg en så urbota dum kommentar! Men det känns väl bra att sätta sig på sina höga hästar antar jag?
Inlägg #8: Postat: 2005-09-04 14:06:00
VolvoVillaValium
Om någon som har helt skilda åsikter än vad man själv har hyllar någonting man har skrivit så borde man antingen fundera på var man formulerade sig fel eller om man kanske egentligen har samma åsikter. Att Stålis inte tar avstånd från att en Sverigedemokrat hyllar honom kanske säger mer om hans åsikter än han vill?
Inlägg #9: Postat: 2005-09-04 16:40:00
megaman
Att kräva att folk skall ta avstånd ifrån andras åsikter tycker jag är lite magstarkt. Jag tycker det räcker alldeles utmärkt att stå för sina egna. Dessutom är det ett fult debattknep. Sen så är det väl så att alla håller med alla lite gran, vissa lite mer och några få de mesta.
Inlägg #10: Postat: 2005-09-04 16:48:00
megaman
Och det kan man inte dra några slutsatser av. Det låter som en ganska svartvit dogmatisk värld. Jag tror t.o.m majky mike och unto kan komma överens om ett och annat.
Inlägg #11: Postat: 2005-09-04 17:33:00
VolvoVillaValium
Sant, men jag menar att om man skriver en artikel om något specifikt ämne så har man ju åsikter i just det ämnet. Om nu någon helt missuppfattar det man läser så måste man väl, av självrespekt, förklara hur man egentligen tänkte.
Och om personen inte missuppfattade så har man väl i mångt och mycket samma åsikter som personen?
Inlägg #12: Postat: 2005-09-04 18:34:00
stålis
Att jag inte hittills röstat på SD beror inte så mycket på deras invandringspolitik som jag tyvärr inte kan på mina 10 fingrar, utan på
gnället om homoäktenskap och på att de inte är lika anti-feministiska och
avkriminaliseringsliberala vad gäller knark eller lika pro-kapitalistiska som jag. Dock tycker jag att
SD-kuriren är en av Sveriges mer oundgängliga nätblaskor.Länk: sd-kuriren.info
Inlägg #13: Postat: 2005-09-04 18:37:00
stålis
Ur demokratisk synvinkel är det dock dubbelmoral att se med blidare ögon på vänsterpartiet, givet dess förflutna, än på Sd, givet dess förflutna. Jenny Lindahl v som fortfarande kallar sig kommunist har fått skriva i "neutrala" www.expo.se Men ingen Sverigedemokrat har fått det? Vad säger inte det om Expo?
Inlägg #14: Postat: 2005-09-04 18:39:00
stålis
Laddar...