|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-04 20:08:00
|
|
Marcus |
Vad ni moderater inte fattar är att folk först och främst vill ha trygghet - sen kan man gå vidare i livet bort från bidragen. Men ni vill ta bort bidragen och så tror ni folk kommer att bli glada för att dom då slipper ta emot denna trygghet som bidragen ger.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-04 23:58:00
|
|
Unto S |
Jobb, jobb, jobb Ramona Danlén. Alla pratar om jobben men ingen pratar om lönen. Någon har beräknat att enligt de borgerliga förslagen kommer hundratusentals att få arbeta för 40 kr i timmen. Man tvingas till det! Jag föreslår att du läser Barbara Ehrenreichs bok ”Barskrapad”, eller eftersom du gärna läser på engelska och ”älskar” Fox News så heter boken i originalspråk: ”Nickel and Dimend. On Not Getting By in America”.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-05 07:21:00
|
|
Ramona Danlen |
Sjukpensionären Ramona propagerar för jobb,jobb,jobb för jag skulle miljoner ggr hellre vilja vara frisk och jobba. Men jag skulle också vilja ha ett jobb de futtiga timmarna per dag som jag orkar jobba. Men hur ska det gå till? Om jag vore arbetsgivare med dagens villkor skulle jag inte anställa mig själv! Men eftersom jag är beroende av att leva så vill jag ha bidrag men om ingen frisk får jobb hur ska jag då som är sjuk kunna leva?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-05 07:23:00
|
|
Ramona Danlen |
Jag vill också halvera riksdagens ledamöter till hälften. Jag vill också ta bort orimliga fallskärmar för politiker och deras sätt att arvodera sig själva! Tro mig det finns mycket att göra! Men vem har styrt Sverige mer eller mindre sedan 1932? Inte är det borgerliga blocket! Så vem har byggt upp det giriga roffandet även inom det egna ledet?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-05 13:39:00
|
|
Leif-Arne |
Först så är det väl irrelevant om en debattant själv går på bidrag eller inte. A andra sidan, om så vi avskaffade alla riksdagsmän, fallskärmar med mera så skulle denna besparing inte räcka särskilt långt i förhållande till de transföreringar som staten tagit på sig. Ren retorik med andra ord.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-05 13:39:00
|
|
Leif-Arne |
Jag fruktar att oavsett vilken regering som kommer efter valet så kommer man att skära i transföreringssystemen. Inte för att det egentligen ger flera arbeten, utan därför att systemen annars riskerar att implodera. Ingen regering kan skapa fler arbeten, det kan bara vi själva göra, i samverkan.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-06 11:37:00
|
|
Per W |
Ramona vill halvera riksdagens ledamöter till hälften vad annars?. GRYMT! Själv skulle jag kunna tänka mig att halvera antalet.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-06 23:36:00
|
|
Per W |
Jag har inget emot 349 riksdagsledamöter eller fler och bra pensioner till dem, BARA DE GÖR ETT BRA JOBB!!!
|
| |