Inlägg #1: Postat: 2005-09-01 22:02:00
|
Calle Z |
Så det var gåtans lösning? Du kan inte på fullt allvar mena trots att din text enligt dig själva hade flera bottnar att någon läsare efter att ha läst din text "Snusk i Sverige" skulle tänka att det handlade om vad som är små och stora problem för svensken/svenskan?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-01 22:15:00
|
Calle Z |
Förövrigt så är tack och lov de flesta människor goda medmänniskor år ut och år in. Trots att många av dem inte har/ behöver någon som ser att de är goda medmänniskor.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-01 22:29:00
|
GunnarL |
Kyreus! Först vill jag säga att jag håller med Dig i uppfattningen att Svenska kyrkan gör mycket gott och är en god kraft i samhället. Men sedan undrar jag lite över Din teknik att skriva artiklar: Det är alltid luddigt och dubbeltydigt. Det finns alltid någon fördold mening. Varför?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-01 22:33:00
|
GunnarL |
forts. Känner Du inte till att "sådant skall Ditt tal vara att ja är ja och nej är nej och vad därutöver är, är av ondo" dvs. uttryck Dig klart och tydligt så att alla kan förstå Dig. Annars blir det ju lätt missförstånd,
Tyvärr är ju luddigheten - trots det jag skrev om Svenska kyrkan ovan -lite typisk för samfundet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-01 22:47:00
|
Calle Z |
Är man dessutom en medmänniska som säger sig slåss för somliga gruppers rätt till ett erkännande och för deras sak. Då hukar man sig inte för vad som är politiskt korrekt! Man tiger inte still genom att hänvisa till diverse saker såsom religionsfrihet osv. Oavsett vad dom som ser en år ut och år in tycker eller tänker...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-01 23:01:00
|
ord att minnas |
2/ Bäste Calle Z. jag tycker att det är viktigt att vi just ses i vårt värv, att vi ses och uppmärksammas när vi agerar som goda medmänniskor. Om vi uppmärksammar just de tingen och händelserna där medmänskliga handlingar syns så kommer ju focus att läggas på det istället för på människans egoistiska och osolidariska handlingar, kanske då att det kan bli normen i samhället istället. Mvh. / oam.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-01 23:09:00
|
Calle Z |
Bästa oam. Men alla de som inte syns i deras värv? Om du eller jag gör en god sak för en annan människa. Då gör vi det för att vi väljer och vill göra det? Eller? Inte för att några "dom" skall se att vi är goda medmänniskor år ut och år in..Förövrigt så undrar jag varför du ständigt försvarar Kyreus?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-01 23:28:00
|
ord att minnas |
7/ Bäste Calle Z. Naturligtvis har Du rätt i att om vi väljer att göra gott, gör vi inte det för att synas, men om vi får ett berömmande ord, glädjer det i alla fall mig. I svaret till Dig tidigare försvarade jag inte KY, utan ville bara tala om för Dig att om man syns då man gör gott, är det ett plus som kan ge andra konsekvenser. Mvh. / oam.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-01 23:40:00
|
Calle Z |
Bästa oam. Ja ett tack eller ett berömmande ord är aldrig fel att få. oavsett om "dom" ser det eller ej. vad tycker du om mitt svar 5 till kyreus?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-02 00:12:00
|
ord att minnas |
Bäste Calle Z. Angående Ditt svar 5/ till KY, kan jag bara säga att, i ett svar till Dig i en tidigare tråd, har jag svarat att jag tror att det kan finnas många svar på varför KY inte går i debatt med Dig i de frågorna. Men jag tycker att Du skall lita på och acceptera hans egna ord i sina svar till Dig. Mvh / oam.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-09-02 00:32:00
|
Calle Z |
Bästa oam. Du är en bra människa. Men man får inte vara blind för alla hycklare! Oavsett om de så kommer som en "man of peace". Mvh Carl.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-09-02 00:54:00
|
Calle Z |
Bästa oam. Mitt favoritcitat är faktiskst ett som står att läsa i Ordspråksboken 23:9. Men ju äldre jag blir desto mera tvivlar jag på det! Dumheter och unkna åsikter måste bemötas..
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-09-02 01:35:00
|
Janne B |
Från Ordspråksboken 23 : 8. Den bit du har ätit måste du utspy, och dina vänliga ord har du förspillt.
9. Tala icke för en dåres öron, ty han föraktar vad klokt du säger.
10. Flytta icke ett gammalt råmärke, och gör icke intrång på de faderlösas åkrar.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-09-02 01:39:00
|
Calle Z |
Janne. Han kunde inte låta bli att briljera med sin bibelkunskap :
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-09-02 09:55:00
|
Janne B |
14 Calle Z./Tack, du talade lite i gåtor eller coder så jag kallade in min vän Mr Google mitt i natten. Svar på några sekunder. Du hade vänligheten att sitta uppe hela natten och vänta på oss ;-. Perfekt samarbete.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-09-03 12:31:00
|
ord att minnas |
12/ Bäste Calle Z. I den här debatten har jag ännu inte sett "dumheter och unkna åsikter" och det hoppas jag att jag inte får se heller. Annars tycker jag att vi inte skall förtröttas i vårt tal, då vi menar gott och vill väl. Jag är en vuxen människa och tycker mig kunna ha insikt om och kunskap att kunna utläsa vem som är hycklare eller inte. Mvh. / oam.
|
|