Inlägg #1: Postat: 2005-09-01 15:38:00
|
Thomas L. Aabo |
Amen Lars!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-01 17:33:00
|
bloggeri |
Att bombhögern har svårt med omvärldsanalysen är nog inte konstigt alls, dom verkar inte kunna läsa. Både Nilsson och CMO gör sig lusiga över att lorden inte anger någon källa att Bush sagt vad lorden påstår. Det gör han visst. Läs texten, såvitt jag kan se hänvisar han till den amerikanska nyhetsbrån Associated Press. Men vi fredvänstern har alltid var mer läskunniga än bombhögern.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-01 18:31:00
|
CMO |
Bloggeri tar i alla fall sin desinformations uppgift på allvar det är ett som är säkert. Var och en kan själv övertyga sig om att jag endast bett om källan för ett specifikt Bush uttalande. Nämligen den av jihadvänstern omhuldade myten att Bush lurat i amerikanska folket att Saddam stod bakom 11:e september. Bush citaten i AP dispatchen som inte har med den saken att göra är förmodligen riktiga även om man inte kan vara riktigt säker när det gäller just Jennifer Loven.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-01 18:32:00
|
CMO |
Bloggeri ska ha tack för att han fäst min uppmärksamhet på AP artikeln. Frågan är varför Lorden anger AP som källa utan länk. Kan det vara för att han hittat artikeln här: Länk: michaelmoore.com men samtidigt inser att Michael Moore’s namn inte längre står för oförvitlig journalistik?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-01 18:32:00
|
CMO |
Nå hur står det då till med AP och deras medarbetare Jennifer Loven? De är väl i alla fall omutligt objektiva? Tja läs här t.ex: Länk: powerlineblog.com och döm sedan själva.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-01 18:40:00
|
bloggeri |
Vad gäller CMO så ger jag upp. Hur tusan ska jag veta vad han snurrar om. Allt jag vet är att AP är världens största nyhetsbyrå, lika ansedd som Reuters, AFP, TT eller vad du vill. Om MM har en länk till AP så vet jag inte vad detta skulle betyda? Media runt hela världen abonnerar på AP:s tjänster. Så varför inte Mcchael Moore? Vart vill du komma. Att AP ljuger? Det vore nog alltför riskabelt, lätt att avslöja i så fall. Att man rapporterar om tokigheter betyder inte att man tillhör vänstern.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-01 18:49:00
|
CMO |
Hur man skall veta vad jag surrar om? Genom att läsa innantill kanske? Så här skrev jag :Är det någon i röde lordens fanclub själv lär han inte höra av sig som kan tala om när, var och hur Bush påstod "att Irak låg bakom 11 september"? Varsågod bloggeri, ta fram "lordens källa" för det är väl där man dricker sanningens ord?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-01 18:52:00
|
bloggeri |
Det tog mig 30 sekunder att kolla upp AP. Associated Press har sammanlagt vunnit Pulitzerpriset 48 gånger, fler än någon annan nyhetsbyrå. CMO däremot vill göra byrån till nån slags undergroundspektakel med lömska murvlar som sprider kommunistptropaganda och som sprider förtal om älskade Bush. Vad gör man? Suck.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-01 18:56:00
|
bloggeri |
Du är dessutom inihelvete lat, CMO! Ta för fan reda på information själv, nätet är till bra hjälp. Varför misstänkliggör du lordens källa om du menade nåt annat? Det klart som fan att det snurrar. Men kanske mest hos dig? Nån skrev nån gång att du är hal som en ål. Så fort du har fel i ett ämne, du betyder du tråd och börjar tjata om ett annat. Tröttsamt.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-01 18:59:00
|
CMO |
Bloggeri fortsätter desperat att försöka blanda bort korten i kampen för att rädda sin röde lord från nesan att bli beslagen med lögn. Jag ifrågasatte om man alltid kunde lita blint på AP och alla deras reportrar? Är New York Times och Jayson Blair bekanta för bloggeri?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-09-01 19:01:00
|
CMO |
Svara på frågan i svar 7 nu bloggis istället för att försöka blanda bort korten.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-09-01 19:05:00
|
CMO |
9/ Ja med fräckhet kan man komma långt ibland. Nu är det alltså jag som ska genomleta cyberspace på jakt efter en ickexisterande källa till lordens fria fabuleringar. Du har i alla fall "chutzpa" bloggi ;-
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-09-01 19:11:00
|
CMO |
Ett av bloggis favoritknep, när han inser att slaget är förlorat är att hitta på argument åt motståndarna som han sedan lätt kan slå ned. Jag har naturligtvis aldrig ens varit i närheten att föreslå att AP skulle vara "något slags undergroundspektakel med lömska murvlar som sprider kommunistptropaganda".
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-09-01 19:16:00
|
CMO |
En annan synnerligen klumpig metod bloggi har exemplifierad här är att om man påpekar att lorden skrivit något som är osant så letar han upp något helt annat okontroversiellt i artikeln som råkar vara sant och säger: titta här lorden talar minsann sanning. Undrar om någon mer än bloggi själv går på det.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-09-01 20:31:00
|
bloggeri |
Du är makalös, CMO. Man kan bara skratta. Skälet till att man inte ska tro på AP när dessa rapporterar om ett tal Bush hållit är att EN reporter på NYT nyligen bluffade läsarna. Vill du att jag ska falla i beundrande trans för den logiken. NYT var förretsen en tidning som bad sina läsare om ursäkt för att de trott på Bush skäl till Irakkriget. För min del är debatten mellan oss slut.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-09-01 21:42:00
|
CMO |
Nejdå bloggeri jag är gift. Men nu hittar du återigen på ståndpunkter åt mig. Har jag sagt att man automatiskt ska misstro allt AP rapporterar? Nej vad jag försökt säga är att man inte automatiskt ska anta att AP är objektiva. Och att man kanske ska vara speciellt försiktig med en viss Jennifer Love.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-09-01 21:47:00
|
CMO |
Att AP är en stor ansedd och Pulitzerprisvinnande organisation är ingen garanti för att alla historier är objektiva eller ens sanna vilket NYT/Jayson Blair exemplet torde visa. Att du skulle falla i trans inför "logik" är ju mycket begärt när du inte ens kan känna igen ett logiskt när det hoppar upp och vrider om näsan på dig.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-09-01 21:48:00
|
CMO |
"ett logiskt resonemang" skulle det stått ovan.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-09-01 21:54:00
|
CMO |
Kan vi ta till protokollet att ordföranden i röde lordens fanclub "avslutade debatten" precis som väntat utan att kunna motbevisa mitt påpekande om lordens lögn se svar 7.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-09-01 22:36:00
|
CMO |
Epilog: För den som till äventyrs ytterligare vill studera APs brist påobjektivitet rekommenderas att googla på "AP Bias". Ett exempel: Länk: worldmag.com även här figurerar en viss Jennifer Love
|
|