|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-31 16:37:00
|
|
ord att minnas |
Ja, Janne B, där har vi liknande upplevelser. men den smutsen som finns utanför människan är en sort och den brukar man väl hänvisa till integriteten. Alltså vem som helst får ha det hur smutsigt som helst, det bestämmer de själva. Jag vet inte då det räknas som "sanitär olägenhet". Vet Du? Mvh, / oam.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-31 16:53:00
|
|
Sunny |
Knepig fåga. Vi hade en gammal man i vårt kollektiv som ifall man underdriver var mycket smutsig av sig. Till slut kunde ingen sitta i trädgården när han öppnade sin dörr som råkade vara åt gräsmattan om matbordet till. När råttorna flyttade in fick han byta rum medan vi renoverade men snart blev det nya lika illa.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-31 16:55:00
|
|
Sunny |
Men i tunnelbanan o på bussar så är det lika störande med stark parfym o en massa andra lukter. Kroppslukten går väl an: de flesta åker ju inte nakna?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-31 17:04:00
|
|
Janne B |
1/ Om det luktar ut i trappuppgången och man vet att ingen städning, soputbärning förekommer så är saken klar. I en lägenhet fylld av skräp ökar ju risken för brand, sjukdomar ,olycksfall med mera.Av hyreskontrakter framgår klart att en hyresgäst har omfattande skyldigheter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-31 17:08:00
|
|
Janne B |
SOM 17-18 åring jobbade jag som billackerare i mycket uselt ventilerade lokaler. Detta förstörde mitt luktsinne rejält. Så jag har sedan försökt notera om folk börjar "snusa" i min närhet. När jag kommer utifrån så tar jag lite luktprov i dörröppningen. NÅ detta handikapp har medfört att jag tålt lukter som andra inte tålt. Men tillfälligt...Ren svett från en person med goda matvanor är inget problem.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-01 08:28:00
|
|
microfilosofen |
Till JanneB: självklart har jag avsett och efterlyser reaktioner som Dina. Viktigt att vi berättar om verkligheten. Fortsätt gärna; och Du: varför skriver Du inte egna verklighetsskildringar - alltså egna texter? Som Inger Ohlsson riktigt påpekat har Du mycket att berätta...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-01 10:12:00
|
|
Janne B |
6 micro/Jag använder dina texter som ett försök att lära känna mig själv, dito med Butts texter.Jag får väldigt blandade postiva och negativa känslor av er båda, sannolikt rätt olika personer. Sourze ger mig möjlighet till både spontana känsloutbrott och eftertanke. /Jag var bättre skrivare förr, efter det att jag varit utsliten några gånger så har det goda språket inte riktigt återvänt. Tänk om Inger ville bli min lärare.
|
| |