Kan vaccin orsaka autism?

Inlägg #1: Postat: 2005-08-31 10:36:00
Stefan Whilde
Själv anser jag att vaccin, i likhet med antibiotika, kemiskt östrogen och Losec för att nämna några mediciner hämmar immunförsvaret vilket gör individen mottaglig för nya sjukdomar. I fallet med Losec, östrogen och antibiotika kommer ständigt nya larmrapporter.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-31 10:36:00
Stefan Whilde
Framtiden får visa vad vi människor mår bra av precis som den får visa om en lokal, generell allopatisk eller en holistisk homeopatisk behandling är att föredra. Är vi bilar som ska repareras eller levande organismer av kött, blod och själ?
Inlägg #3: Postat: 2005-08-31 12:10:00
Per W
Visst, det man inte dör av stärker en. Är det mottot?
Och är antibiotika farligt nu också. Läs på den medicinska historian.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-31 13:27:00
angr2139
"Själv anser jag att vaccin .. hämmar immunförsvaret vilket gör individen mottaglig för nya sjukdomar"
Det gör du säkert, men har du något mer att komma med än att du personligen anser att det är så?
Skulle vara bra med några refrenser till vetenskapliga artiklar i ämnet.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-31 15:32:00
Inger Olsson
Jag har bara en fråga då jag snarare upplever den här artikeln vara ytterst personlig. D v s har du själv barn som har fått diagnos autism? Du skriver bl a : "Jag har själv varit i kontakt med flera föräldrar vars barn drabbats på liknande sätt." Jag tror att ditt engagemang är kanske mer åt det personliga planet. Har jag fel?
Inlägg #6: Postat: 2005-08-31 18:22:00
Stefan Whilde
Hej Inger. Det finns föräldrar i min bekantskapskrets vars barn insjuknat direkt efter vaccinering. Ett av dessa barn har fått diagnosen autism, andra lider av allergier, astma, mag- tarmproblem osv. Under mina studier av allopatisk kontra homeopatisk medicinsk filosofi och praktik har jag kommit i kontakt med barn och vuxna som drabbats av sina sjukdomar i samband med vaccinering. Det handlar ofta om så kallade kroniska besvär som den allopatiska vården inte förmår bota.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-01 11:09:00
angr2139
Stefan:
Tror du inte att föräldrar vars barn precis fått en diagnos på en kronisk sjukdom är ganska påverkade av situationen och väldigt gärna vill ha syndabockar utpekade? Det är ju alltid skönt att ha någon att skylla på, skolmedicinen tex. Därför kanske man inte ska ta deras utsagor om vad vaccineringen gjort med deras barn alltför seriöst.
Laddar...