Bitterljuva Krönikan

Inlägg #1: Postat: 2005-08-30 14:01:00
cherri
Jag älskar danskarnas lördagsprogram. Först underhållning
* live * sedan film m.m.
Dålig smak ???? Svenskarna har betydligt högre standard på sina program??? Vissa tillfällen trycker jag på avstängningsknappen. Rekomenderas. Vet du fler slut på serier. Behåll dem för dig själv.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-30 14:29:00
Janne B
Ja Cherri. Det hade jag inte väntat av Unto S. JB
Inlägg #3: Postat: 2005-08-31 09:08:00
Per W
Unto S, Du är destruktiv sk-t. Förstöra nöjet för oss som gillar Krönikan.!!!
Inlägg #4: Postat: 2005-08-31 13:23:00
Thomas L. Aabo
Dessutom är Untos referens av den danska tv-tablån en infam lögn.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-31 13:38:00
Unto S
Per W. Iden till mitt destruktiva sk-t fick jag från Ramona som inte gillar opera. När man går och tittar och lyssnar på en opera går man dit för att lyssna och njuta av musik, sång och musikteater. Innehållet i operan vet man redan i förväg, eller om den är en ny så lär man om den redan i förväg. Jag förstår också Per W, jag tror att han inte är särskilt förtjust i Shakespeare, för hans teaterstycken är så uttjatade, alla vet t.ex. vad som händer i Romeo och Julia. ”Nöjet är liksom förstört”.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-31 13:40:00
Unto S
Per W. Målet med mitt destruktiva sk-t var att ta bort actionspänningen som just är det primära i vårt kommersiella amerikaniserade värld och få tittarna av ”Krönikan” att koncentrera sig mer på serien i sin helhet, skådespelarinsatser, de fina detaljerna i 50-talets Köpenhamn. Men som sagt, smaken är som baken, och från Per W kommer det mest destruktiva sk-t från baken. Förresten, det var meningen att ”Krönikans” andra del skulle innehålla sex avsnitt.
Inlägg #7: Postat: 2005-08-31 13:41:00
Unto S
Per W. Det blev bara fem. Allt blev för komplicerat, svårt att få ett bra slut, därför förkortades serien till fem avsnitt i del två. Ändå, jag såg ”Krönikans” andra del i dansk tv, ja det måste vara över ett år sedan, och fortfarande förtrollas man av den. Danskan är ”grötig” språk men lyssna när Anna Louise Hassing säger i Krönikan, ”Säger du det”, fast på danska, hur vackert är inte det?
Inlägg #8: Postat: 2005-08-31 14:02:00
Unto S
Thomas Laurits. Några amerikanska filmer som visades i DR 1 och TV 2 förra helgens kvällar: ”High Crimes”, ”War Party”, ”Indecent Proposal”, ”Aerliga svindlere”, Quiz Show”, Thirteen Days”. Alla smaker och bakar skall tillfredställas och filmvalet får mig att citera mig själv ”Stora delar av den danska allmänheten har dålig smak”. Och beträffande Thomas Laurits citerar jag Per W: ”Du är destruktiv sk-t”.
Inlägg #9: Postat: 2005-08-31 19:59:00
GunnarL
Ramona. Jag läste Din artikel först idag och gav Dig omedelbart en femma! Du förmedlar precis samma känsla som jag har när det gäller femtiotalet med all optimism, idyll och framtidstro som rådde. För övrigt tycker jag att danskarna gör helt underbara TV-serier - tänk på "Matador" som var helt underbar. En total kontrast mot vad man åstadkommer i Stockholm. Såg "Kommissionen" i går och det är ju bedrövligt.
Inlägg #10: Postat: 2005-08-31 22:59:00
Ramona Danlen
Opera! Jag har inga åsikter om Opera, jag har ännu inte sett eller hört någon live!
Till Gunnar:Jag håller med dig 100
Inlägg #11: Postat: 2005-09-01 10:49:00
Unto S
Ramona. Jag föreslår att du ändrar din skribentprofil, där står det: Jag rekommenderar/Musik; ”allt utom hårdrock och opera”. Då slipper man kanske få idéer som Per W kallar ”destruktiv sk-t”.
Laddar...