Välfärdssamhällets dilemma! 2

Inlägg #1: Postat: 2005-08-26 23:00:00
Uno Hansson
Per W/Med en "väg" som är ca en meter bred, och där fordonet, elförsörjningen och datortrafiken är helt skyddad från väder och åverkan, så finns det många fördelar. El- och datakablar för många andra ändamål, kan t.ex. ligga skyddade inuti balken. I nordliga stadsområden och vid snöstormar i t.ex. Skåne, så behövs det aldrig någon snöröjning, eller besvär med kallstarter. Inga markområden behöver breda asfalterade leder osv... se t.ex.:
Länk: swedetrack.com
Inlägg #2: Postat: 2005-08-26 23:02:00
Uno Hansson
Det finns än så länge inga referensanläggningar. Men se t.ex.:
Länk: swedetrack.com
Inlägg #3: Postat: 2005-08-29 08:19:00
Per W
Om företaget har funnits se -91 och inte lyckats sälja något och om deras lösningar är lika amatörmässiga som deras "Kalle Anka"-hemsida ser ut, så är det helt enkelt inte seriöst.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-29 11:38:00
Uno Hansson
Det handlar ju om en radikal förändring av infrastrukturen. Att ersätta bilen som trafikmaskin är naturligtvis inte så lätt. Vad som gäller är istället att inte ge upp, utan att successivt utveckla själva konceptet. Efter hand som oljepriserna stiger och stiger så måste politikerna så småningom vakna. Tunga spårvagnar är ett mycket sämre alternativ.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-11 17:12:00
staxi
Svar till Per W:
SwedeTracks balktrafik 1 kan eliminera bilträngseln i all världens växande städer. 2 kan skapa många högteknologiska utvecklingsjobb i Sverige och en omfattande exportpotential.3 har försumbar kostnad rel. vägar, mycket högre kapacitet, försumbar markåtgång för trafikleder och parkeringar. obefintligt oljeberoende, och är extremt miljövänligt. / Svaranden är tekn. dr och har jobbat med automatisk trafik sedan 1970.
Laddar...