Återupprätta arbetets värde

Inlägg #1: Postat: 2005-08-25 11:48:00
peter_
Varför skulle man skära ned lika på alla offentliga utgifter? Skola, vård och omsorg lär stå för endast 30 av kostnaderna.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-25 12:02:00
peter_
Jag antar att "Veronica Palm" är den socialdemokratiska riksdagsledamoten. Isåfall vill jag bara säga att det är mycket positivt att du vågar debattera med oss, det vanliga folket, gräsrötterna, valboskapen etc. Många lär nog hoppa på dig och du har ju karriären att tänka på, i synnerhet som du kan tvingas säga mer än vad som trumpetas ut till folket från regeringskansliet.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-25 12:05:00
peter_
Hoppas att du sätter det demokratiska samtalet först. Isåfall, så får du höga poäng av mig som potentiell förtroendevald. Vi måste komma bort från likriktningen och maktpositionen från partiledningarna. Inom ett visst parti ska de olika åsikterna synas utåt och väljarna ska ge förtroendet åt de inom partiet de gillar som de fått mest förtroende för.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-26 12:26:00
Emma
Veronica Palm, med ditt synesätt kan staten anställa alla medborgare i offentliga sektorn och diverse statliga företag för att sedan börja låta sedelpressarna rulla. Politikerna skulle hamna högst upp i herarkin, jag förstår att det är något ni strävar efter.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-28 10:43:00
Tarja
Är dom inte redan högst upp i hierarkin? Det trodde jag. Glöm bara inte att det är VI som valt, och väljer dom. Och vad gör dom? Ja, det är det som är frågan! Åtminstone för mig.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-28 15:36:00
Emma
Tarja, jag håller inte riktigt med dig. Alternativen är begränsade och det är svårt för nya partier att komma in i Riksdagen eller ens få synas i medievimlet. Bara en sådan enkel sak att få ut sina valsedlar kan vara omöjligt. Att försöka synas via valaffischer kan vara svårt också, när etablerade ungdomsförbund systematiskt river ner dem. Etablissemanget bestämmer väldigt mycket vad folk ska tycka och rösta på. Alla statistikundersökningar skapar en masspsykos och får folk att "följa John".
Inlägg #7: Postat: 2005-08-28 15:46:00
Emma
Själv tycker jag att FN ska bevaka våra val efter allt fusk som förekommit de senaste valen. T ex jag själv har hört från vårdpersonal hur många pensionärer luras/övertalas att rösta på sossarna, då det bara är sådana valsedlar de erbjuds av sossarnas eget folk när de besöker vårdhemmen för röstfiske. Dom som inte tänker rösta på sossarna erbjuds heller inte skjuts till vallokalerna. Så de gamla och många senila pensionärer är lättfiskade röster.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-28 15:48:00
Emma
Sedan har vi postens engagemang med att vägra dela ut utskick åt diverse partier som deras syndikalistbrevbärare inte finner tycke för.
Inlägg #9: Postat: 2005-08-28 15:51:00
Emma
Sedan är det valfusket i de invandrartäta områdena exemplena är många på det, och valsedlar som försvinner från vallokalerna.
Inlägg #10: Postat: 2005-08-28 16:00:00
Emma
Vi behöver fler regleringar på att valen går rätt till och en statlig television måste vara objektiv och neutrala i valfrågan. De ska inte få sätta epitet framför partiers namn t ex "De främlingsfientliga" med partinamnet efter. Skulle det inte bli ett ramaskri om de alltid i alla sammanhang började benämna sossarna som "De företagsfientliga socialdemokraterna".
Inlägg #11: Postat: 2005-08-28 16:01:00
Emma
Så slutligen, hur mycket bestämmer vi väljare själva egentligen? Hur fria är våra val jämfört med valfri bananrepublik? Samma fusk förekommer här.
Laddar...