Bingo Rimér är ingen hallick

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-08-22 16:26:00
Anna Drangel
Det är ju helt uppenbart att världen styrs utifrån behovsstegen. En av dom är sex - en annan är makt. Det som kan irritera mig lite är varför det alltid ska vara män som har monopol på att få se nakna människor, som om det vore någon slags manlig rättighet och skulle man råka ha något att säga till om i den frågan blir man alltid klassificerad som rabiat ful feminist som hatar sex.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-22 16:28:00
Anna Drangel
Jag vet killar som inte skulle gilla att deras flickvänner/fruar kollar sexiga hunks på nätet. De skulle bli förnärmade. Är dom killarna "inget att ha" enligt dig?
Inlägg #3: Postat: 2005-08-22 17:14:00
Billy Butt
Anna , tyvärr så tror jag att du får ge dig denna gång. Feminism eller kvinnor som tror på feminismen kan inte vinna just den här debatten. Tyvärr får du acceptera detta.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-22 17:24:00
Anna Drangel
Vem är det som har vunnit då???
Inlägg #5: Postat: 2005-08-22 18:50:00
Therese K
Ja, både utseende och hjärna blir väll lite mycket för dig Biff
Inlägg #6: Postat: 2005-08-22 22:33:00
Lena Katharina
Vilken fantastisk argumentteknik de väna männen i denna tråd visar upp. Biffen fortsätter tala grottspråk och Butten stryper en kommentar med "tyvärr får du acceptera detta", utan några som helst argument till varför det ska accepteras. Goa gubbar? Nja, rätt härskna i mitt tycke.
Inlägg #7: Postat: 2005-08-23 00:41:00
Såereba
Svar 1: Har männen monopol på att titta på nakna människor? Var har du fått det ifrån? Varför skulle t ex jag tro att du hatar sex om du vill titta på nakna män? Jag förstår inte riktigt... utveckla gärna.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-23 00:42:00
Såereba
Svar 6: Din argumentationsteknik går däremot inte av för hackor.
Inlägg #9: Postat: 2005-08-23 07:35:00
Nähädu
Jösses... Här fick feminismen och genusvetenskapen en riktig smällkaramell att festa på. Biff och Butts kommentarer var ju rent neanderthal.
Inlägg #10: Postat: 2005-08-23 07:39:00
Nähädu
1/ En intressant sak är ju att det faktiskt , emellanåt, poppar upp tidningar etc. där lättklädda män visas upp. Problemet är att ingen köper dem. Jag minns en krog här i stan som provade med att ha tjejkvällar med manlig striptease och sånt. De fick lägga ner rätt snabbt. Så, som vanligt styr tillgång och efterfrågan våra liv. Få vill se halvnakna karlar Utbudet blir magert.
Inlägg #11: Postat: 2005-08-23 07:46:00
Billy Butt
SVAR 6: Jag menar att ni får helt enkelt acceptera att majoritet av mänskligheten tycker inte som ni gör i just denna frågan.
Inlägg #12: Postat: 2005-08-23 08:00:00
Per W
1 Det vet du inget om
2 Om så skulle vara fallet. Har du Anna D då automatiskt fel och skall därför hålla käften?
Inlägg #13: Postat: 2005-08-23 09:07:00
Janne B
11/ Äntligen har majoriteten av mänskligheten fått en seriös talesman.;-
Inlägg #14: Postat: 2005-08-23 09:56:00
Anna Drangel
Nähädu 10: Det ligger en sanning i vad du säger. Det finns ett citat av en författare som heter John Berger som passar in här: "Män ser på kvinnor. Kvinnor ser sig själva bli iakttagna.Detta bestämmer inte bara männens relationer till kvinnor
utan även kvinnornas relationer till varandra."/ Om det här kommer ändras kan bara framtiden utvisa.
Inlägg #15: Postat: 2005-08-23 10:17:00
peter_
Till 14: Nej, det kommer ju inte att ändras. Vi är ju sociala varelser. Det är inget särskilt med det faktum du nämner. Kvinnor ser på män. Män ser sig själv bli iakttagna. osv..Tyvärr har många trott på den feministiska retoriken att i de fall kvinnor väljer något som inte ligger i linje med den feministiska normen så är det därför att de är offer för männens syn på kvinnor, enligt processen du beskriver. Det kan säkert locka många att bli friförklarad från ansvaret för sina dåliga val.
Inlägg #16: Postat: 2005-08-23 10:22:00
peter_
Men låt er inte indoktrineras av feminsternas värderingar. Mycket av deras argumentering bygger implicit på att livets högsta värden är makt och pengar och deras skruvade beskrivning av fördelningen av makt och pengar använder de som bevis för att kvinnor är dikriminerade. De tar för givet att en kvinna som väljer mycket fritid, tid med barnen och ett mindre krävande jobb är hjärntvättad och inte vet sitt bästa. En man som väljer så är dock inte det, konstigt nog.
Inlägg #17: Postat: 2005-08-23 10:45:00
Biff
Anna, det är knappast mitt fel att de som inte gillar bilder på sexiga tjejer är fjollor. Det är bara så det är. Ang. svar 2 så är det ett helt annat sammanhang, nämligen svartsjuka. Eller menar du att tjejer som klagar på HM-affischer är svartsjuka? Ang. monopolet så har Nähädu rätt i svar 10. Nähädu svar 9: Och vem bryr sig om genusvetarna? De bara skriver och skriver, tomma ord. Therese K, nix, jag ställer minsann krav på mina tjejer!
Inlägg #18: Postat: 2005-08-23 16:06:00
Lena Katharina
För det första, vad är det BB tror sig veta att majoriteten tycker? Exakt vilken fråga är det som Anna D ska vika sig i? För det andra, vilka belägg har du för att påstå nåt så dumt som att "majoriteten tycker si och så" utan att komma med några som helst källhänvisningar? För det trejde tror jag att Biff är ungkarl;
Inlägg #19: Postat: 2005-08-23 22:58:00
Nartin
Bombi Butt Svar 11: jamen så kan man väl inte resonera. Då skulle ju sossarna vara allenarådande och alla andra bara skuffas undan av din majoritets-jag-har-flest-kompisar-princip. Du är ickeargumentens mästare. Jag håller med Lundahl - du argumenterar med det faktum att du har bestämt dig - du lämnar inga öppningar, inga vinklar, det är bara nån slags skolgårdsprincip "alla tycker som jag, alltså vann jag" väx upp.
Inlägg #20: Postat: 2005-08-23 23:27:00
Billy Butt
Herregud Mitt svar 11 handlade om en ordlek Med "Mänskligheten" menade jag debattörerna på Sourze.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...