|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-22 14:19:00
|
|
Martin Ekdahl |
Bingo Rimér är en av de få mediemänniksor som jag övertaget känner respekt för och detta är ett gott omdöme för jag saknar nästan respekt för hela mediekåren. Det enda jag inte håller med dig om är att svenska flickor är världens vackraste. Alla vet ju att det är dom estniska tjejerna som är det..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-22 14:20:00
|
|
Martin Ekdahl |
"mediemänniksor" - vad är det?
"människor" heter det - fy skäms!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-22 14:24:00
|
|
Billy Butt |
Hej Martin - då har du inte varit i Litauen eller Lettland - där är de ännu vackrare än i Estland! Men svenska tjejer kan man ju inte klaga på?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-22 14:24:00
|
|
Billy Butt |
Hej Martin - då har du inte varit i Litauen eller Lettland - där är de ännu vackrare än i Estland! Men svenska tjejer kan man ju inte klaga på?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-22 16:03:00
|
|
Martin Ekdahl |
Hej Billy - När jag tänker efter är jag nästan säker på att jag aldrig har träffat en litauisk eller lettisk tjej, så det är mycket möjligt att du har rätt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-22 22:36:00
|
|
Lena Katharina |
Bingo är en liten fjant. Jag har sett människan agera på TV ett par ggr och jag känner 10-åriga grabbar som ger ett bättre intryck. Nåväl, han må eller inte må vara en hallick, det vet jag föga om eftersom jag inte rör mig i bimbokretsar;
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-23 07:52:00
|
|
Billy Butt |
Å Du Lena Katarina - om du kan kalla en man du aldrig träffat för en "fjant" då är du oseriös. Och då ska man inte ta dina kommentarer på allvar.Jag tycker du ska gå med i Fi - strax efter valet kommer de att försvinna - häng med dem. Du hör till där.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-23 08:18:00
|
|
Nähädu |
Lena Katharina visade just prov på..... *ta-da*... en härskarteknik av den typ som icke-feministiska män så ofta anklagas för att använda. Tramp i feministklaveret..
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-08-23 08:58:00
|
|
Janne B |
3 /Kvinnorna i Baltcum ser helt lika ut. Men det är lite olika mode i kläder och spackling etc. Påstå att vid en gräns så ändrar kvinnor utseende är en slags rasism. Ett gäng svenska riksdagsmän åkte tåg till Norge 1920 och berättade vid återkomsten att norrmännen såg ut som svenskar..Man lär av att resa.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-08-23 09:11:00
|
|
Janne B |
Undras om BB skulle passa in ännu ej startade "Mi"? Eller måste BB först bevisa att han är fjant eller inte är fjant. Politik det är svårt det.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-23 10:34:00
|
|
peter_ |
Intressant med denna härskarteknik. Den bygger väl på att via en mer eller mindre subtil förolämpning chocka motståndaren så att denna överväldigas av negativa känslor en stund och tappar koncentrationen och kontakten med sin egen motivation. Bästa botemedlet är att tydliggöra mekanismerna. Som tur är är man inte lika sårbar för ironier och andra tricks på ett forum som detta.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-08-23 10:37:00
|
|
peter_ |
Därför vågar fler säga sin mening och detta utvecklar vår demokrati. Var demokratiska! Låt bli att håna och ironisera över debatter och meningsmotståndare.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-08-23 16:02:00
|
|
Lena Katharina |
Härskarteknik my ass. Att jag kallar utvikningsbrudar för bimbosar är helt enkelt en åsikt jag har. Enligt mina kriterier är Linda Rosing, Elita och Denise, för att nämna några, inga under av intelligens. Den som tycker annorlunda har andra kriterier, så enkelt är det. Dessutom kan jag väl visst tycka att Bingo är en fjant utan att ha mött honom öga mot öga. Märkligt att Butt ska komma med en sådan kommentar, skulle ju vara roligt att höra om han träffat alla han sågar på sin "utelista".
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-08-23 16:31:00
|
|
peter_ |
Svar svar 13:
Jag syftade inte på dig Lena K. Jag hade inte reflekterat över huruvida ditt inlägg var av typen härskarteknik. Jag tog bara tillfället att säga något om härskartekniken, typ Göran P mot Maud Olofsson.
Men du kanske inte svarade mig?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-08-23 16:36:00
|
|
peter_ |
Det är tveksamt om "härskartekniken" fungerar på internet.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-08-23 17:47:00
|
|
peter_ |
Vid närmare eftertanke så finns det många sätt att vara en översittare på, även på internet.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-08-26 23:43:00
|
|
Mysan |
Nej inga öststats tjejer.Ser många babes på stan specieltl nu i varmare tider och blir lika chockade när de ser ut som i tidningen slitz och kommer in på en affär.
|
| |