|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-22 11:56:00
|
|
Billy Butt |
Att man tar bilder på nakna tjejer till tidningar betyder INTE att Bingo har dåligt kvinnosyn. Nakna tjejer finns i Playboy och där betraktas det som "häftigt" - det är bara en del halvkokta feminister i Sverige som tycker som du. När nakenhet "föddes" under den sexuella revolutionen tycket många att vi skandinavier var perversa - Var vi det? Vår svenska grundmoral har förändrats men det betyder inte att en svensk fotograf som plåtar nakna brudar har dåligt kvinnosyn!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-22 12:16:00
|
|
peter_ |
Vad menar ni som påstår att kvinnan ses som ett "objekt", att nakenfoton bidrar till att kvinnan ses som ett "objekt"?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-22 13:27:00
|
|
Janne B |
Om en kvinna står framför ett objektiv så måste hon väl ändå vara ett objekt ;-. Om jag står framför ett objektiv så är jag däremot dum i skallen. det är skillnad det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-22 13:47:00
|
|
Therese K |
Nu har du nog missförstått mig på en punkt. Jag skrev inte att han hade dålig kvinnosyn, jag skrev att hans bilder kan bidra till att andra får det t.ex unga killar som håller på att bygga upp sin syn på kvinnan och är väldigt lättpåverkade.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-22 13:59:00
|
|
peter_ |
Therese K, vad menar du med att se kvinnan som ett "objekt". Visst, de får nog lätt uppfattningen att vissa kvinnor gillar/njuter av att posera som porrmodeller. Men det är väl å andra sidan sant? Eller ser jag kvinnan som ett "objekt" nu? De tror väl inte att de kan ta för sig av alla kvinnor och deras sexualitet för det? Är det så ni menar?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-22 14:41:00
|
|
peter_ |
Däremot så kan kanske porren verka avtrubbande och få alltför unga att söka alltför avancerade och kanske perverterade sätt att egga sig sexuellt. Unga kan nog lättare hamna i sexmissbruk, om tillgången är obegränsad och oreglerad och behovet av omedelbar njutning är onormalt stort av någon anledning. Gäller nog både killar och tjejer.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-22 14:46:00
|
|
peter_ |
Att tjejer dreglar över bilder på snygga killar med erigerat hästorgan är väl bara negativt på så sätt att jag tvingas inse att jag inte riktigt är typen just de tjejerna tänker på när de är som mest uppe i varv. Det är ju bara att acceptera. Jag behöver ju inte vara åtrådd av alla. Jag känner dock inte dessa bilder och tjejernas intresse gör män till objekt på något anmärkningsvärt sätt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-22 14:52:00
|
|
peter_ |
Åtskilliga killar skulle dock plastikoperera sitt organ för att bättre motsvara dessa tjejers krav. Jag tror att en del gör det också, även om det inte är lika lätt gjort som en bröstoperation.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-08-22 14:56:00
|
|
peter_ |
Om jag nu vill hjälpa dessa killar att hitta en enklare lösning på att känna sig nöjda med sig själv så skulle jag inte ifrågasätta och "problematisera" tjejers förtjusning i stora snoppar utan istället hjälpa dessa killar att se sin situation på ett klokare och mer realistiskt sätt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-08-22 15:19:00
|
|
MagnusK |
Haleluja! Klockrent svar peter_! Motargumentet kan dock vara att tjejkroppen är mer exponerad än manliga "hästorgan". Men genom träning och kosthållning kan "alla" skaffa sig "snygga" kroppar. Med det manliga könsorganet är det annorlunda ställt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-22 15:22:00
|
|
MagnusK |
forts. Den stora skillnaden som jag ser det är då att de komplex män får för sina organ är långt värre än vanliga kroppsformskomplex. Penisförstoring är som du själv sa en inte helt enkel procedur. Man är så att säga låst till den storlek man en gång fick. DET om ngt skapar komplex.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-08-22 15:25:00
|
|
MagnusK |
Lösningen på "problemet" med exponeringen av lättklädda tjejer på reklampelare är då INTE att förbjuda/censurera dessa. Man bör angripa de bakomliggande faktorerna till problemet, inte symptomen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-08-22 16:20:00
|
|
Therese K |
Problemet för samhället ligger inte främst i hur dessa lättklädda tjejer ser ut, för de ser ju ut på många olika sätt, utan problemet är och det är också det jag menar med att dessa kvinnor blir till objekt, nämligen att de visar upp en bild av kvinnan som en som finns till endast för att behaga mannen.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-08-22 16:40:00
|
|
CMO |
13/ Vad får du "endast" ifrån? Om du ser en bild på Göran Persson tror du då att männen ENDAST är till för att vara politiker!? Lättklädda och avklädda kvinnor med ÄR objekt för mäns sexuella fantasier. Get used to it.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-08-22 16:43:00
|
|
Anna Drangel |
Magnus: Det är säkert lika vanligt med tjejer som har komplex för små bröst som killar för små snoppar. Plastikkirurgin kommer säkert utvecklas så att penisförstoringar blir vanligare o mindre farligt, precis som utvecklingen har gått med bröstförstoringar. Frågan är bara: hur viktigt är stora bröst/stora organ egentligen?
|
| |