|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-22 10:01:00
|
|
Nähädu |
Men i slutändan kommer vi aldrig ifrån att dessa tjejer som "offrar sina kläder" gör det alldeles friviligt. Jag antar att Bingo med kollegor inte har några problem att få sin almanacka fylld.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-22 10:05:00
|
|
Billy Butt |
Det finns en stor skillnad mellan att fota nakna brudar och att vara "hallick" . Bingo är den förstnämnda men inte den sistnämnda - det är poängen med artikeln!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-22 10:05:00
|
|
peter_ |
Jag håller med Annas värdering av sådan verksamhet och Nähädus kommentar om frivillighet. Tjejerna offrar/väljer bort en del av omgivningens respekt och kanske så småningom självaktning för att ta en genväg till pengar, kändisskap och "framgång".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-22 10:11:00
|
|
peter_ |
Jag håller verkligen med om att skillnaden är stor mellan att vara "flickfotograf" och hallick. Det ena är ett yrke inom en stor industri vars produkter väldigt många konsumerar, tvivelaktigt kanske på liknande sätt som att jobba i tobaksindustrin, spelindustrin osv, men fullt lagligt, med rätta. Att vara halllick är ett brott, med rätta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-22 10:20:00
|
|
per hanell |
att fota lättklädda tjejer och att vara öststatshallick och traffickingkung är en jävla skillnad! det ena är helt lagligt och det andra högst olagligt. demokratin skyddas av ofta av engagemang men än mer frekvent av lagar som följs och konsumenter som tar avstånd från de produkter som känns oetiska. så lägg kraften på att bekämpa de riktiga bovarna och efter det bojkotta allt du upplever som mindre smakligt, men blanda inte ihop äpplen och päron.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-22 12:27:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 3: Och vem tycker du då skall ändra på sig: tjejerna eller omgivningen? Om omgivningen är sådana enorma tölpar att de inte kan respektera en kvinna bara för att hon poserat lättklätt, då är det väl ändå *deras* fel att de inte kan uppföra sig medmänskligt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-22 13:14:00
|
|
peter_ |
Svar 6: Jag vet inte. Kanske ingen. Tjejerna får acceptera att inte alla gillar det dom gör. Hur omgivningen uppför sig gentemot människor som exvis skämmer ut sig i deras ögon är en annan sak. Att man inte hyser den allra högsta respekt för någons omdöme gör det ju inte rätt att behandla denne/denna respektlöst.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-22 13:54:00
|
|
Michael Lundahl |
"Tjejerna får acceptera...". Nej varför det?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-08-22 14:07:00
|
|
Billy Butt |
Passa dig Peter. Lundahl strikes again. Snart kommer han att be dig analysera ditt namn!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-08-22 14:26:00
|
|
peter_ |
Svar 8: vad menar du? ska det vara föreskrivet vad man ska tycka om att vika ut sig? jag menar, som jag skrivit ovan, naturligtvis att ingen har rätt att trakassera eller mobba någon för att de gör andra val än man själv anser är rätt. man får dock tåla att en del tycker att man gör fel, vare sig det är fråga om att vika ut sig, göra reklam för öl eller vad som helst. Inget att gnälla över.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-22 18:37:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 9: Väx till dig Billy. Sådana där småstick är på grundskolenivå.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-08-25 15:48:00
|
|
Sunny |
Peter: Efter många år som strippa så har jag lärt mig att skita i vad andra människor tycker.Mina val i livet är just mina egna. Det som betyder någonting är bara vad mina nära o kära anser. Något offer har jag aldrig varit: Rollen skulle inte klä mig!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-08-25 15:51:00
|
|
Sunny |
Anna ,Anna: Jag har inte "offrat" några kläder på grund av mitt yrkesval för jag var naturist i flera år innan jag blev striopa: Jag är fortfarande naturist o går naken hemma i trädgården ifall vädret tillåter. Jag är liksom född sån *ler*
Mitt yrkesval var således väldigt logiskt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-08-25 16:40:00
|
|
Janne B |
12/ Humorförsök: som frikyrklig nykterist, tjockis, folkpartist,socialarbetare etc. med bylsiga kläder, så har jag fått lära mig att strunta i vad folk tycker om mig osv. Men barna och släkten tycker om mig, obegripligt nog. Kärlek är en slags under..
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-08-25 18:11:00
|
|
Sunny |
Ja visst är kärleken ett slags mirakel? Men jag tycker oxå väldigt mycket om dig så du har nog någonting älskansvärt i ditt väsen? Inget fel på någonting av det du räknar upp.Du är inget "Söderkyrkokids" min vän: du är det jag kallar för en äkta kristen.Bylsiga kläder är sköna när kläder behövs o i vårt klimat kan man bara vara naturist en mycket,mycket kort tid på året!
|
| |