Bingo Rimér är ingen hallick

Inlägg #1: Postat: 2005-08-22 09:29:00
Michael Lundahl
Här kommer dock lite kritik av artikeln: Den hade kunnat vara mycket kortare därför att 1 det är brottslit att vara hallick 2 det är förbjudet att utpeka någon som brottslig utan att skälig grund för det. Kallas "Förtal". Jag har mailat Aftonbladet om detta så får vi se om de tar upp det. Notera dock att om detta skall försökas tas upp till åtal så är det Bingo själv som får anmäla det.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-22 09:32:00
Michael Lundahl
Argumentet att Bingo är en hyvens kille, familjefar och hela det stuket är också ganska onödigt. Det tillför nämligen inte något. Eftersom vi från prostitutionsdebatten vet att även familjefädrer springer på bordell samt att vi vet från sexbrottsdebatten att farsor och mödrar sätter på sina döttrar och söner och säljer bilderna på nätet så är "Den Gode Familjefadern" inte per automatik ett alibi.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-22 09:35:00
Michael Lundahl
Intressant är dock fenomenet att flickfotografer och kvinnorna som tar bilderna anses vara fritt villebråd att behandla skitaktigt. Jag har haft kontakt med såväl ett par modeller samt en fotograf och alla vittnar om att de är oerhört trötta att folk snackar skit om dem.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-23 19:32:00
Anna Li
Intressant. Då måste det vara lika brottsligt och lika mkt förtal att kalla någon för hora. Domstolarna kommer att bli översvämmade av förtalsmål inom kort!
Inlägg #5: Postat: 2005-08-26 08:07:00
Tarja
Bra och roligt skrivet, tjejen! Ingen tvingar? Vad vet ni om det? Läget är svårt på bostadsmarknaden över hela landet.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-26 08:37:00
Tarja
Ursäkta mig, det föregående svaret kom visst på lite fel ställe! Ville bara säga Tack, AnnaLi. Förresten, intressant att ett TV-program och en artikel i Sourze väcker så starka känslor, att jag inte ens kan läsa kommentarerna för dom är så många!
Laddar...