Inlägg #1: Postat: 2005-08-18 20:46:00
|
Michael Lundahl |
Jo den är: 1 Se Uppdrag Granskning. 2 Jag har rätt... för det har jag alltid haft. 3 Rättsväsendet har fel fel fel och det är enbart den juridiskt outbildade allmänheten som kan rätta till det.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-18 20:50:00
|
Michael Lundahl |
Uppdrag Granskning vet vi sedan tidigare är ett sensationslystet skräpprogram som gärna skrivar till sanningen med lämpliga klipp och editeringar för att försöka påverka rättsväsendet. Billy säger han ha rrätt... upp till bevis. Det behövs mer än att bara säga att man har rätt för att vara övertygande.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-18 20:52:00
|
Michael Lundahl |
Och vad gäller att allmänheten skall rädda rättsväsendet från sig självt... tja, det behöver vi bara se på den otroligt korkade sexbrottsdebatten - styrd av kvällspress och mediakåta sensationsdebattörer som diskuterar allt annat än verkligheten - för att inse att något sådant kommer inte att ske inom överskådlig tid.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-18 20:53:00
|
Michael Lundahl |
Rättelse svar 2: skrivar skruvar
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-18 20:55:00
|
sune |
Så ni som kritiserar "Granskning" menar att det fanns inga henligstämplade handlingar i slasken. Ulf fick ingen resning och han blev aldrig frikänd?
Allt fake utför av sensationslystna journalister?!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-18 21:29:00
|
Konkordia |
Det finns oerhört seriösa journalister också. Men glöm inte en sak, tro verkligen inte på allt som skrivs här eller i media. Vi måste ändra attityden i rättssalarna och hos polis annars kan vi aldrig få ett välfungerande ´JÄMSTÄLLT rättsväsende. Vad säger du om det Billy?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-19 07:27:00
|
Billy Butt |
Det handlar inte bara om attityden utan det handlar mest om att öka kompetensnivån hos tjänstemännen. De flesta stora mål vi läst om har haft tveksamma utslag på grund av slarv och dålig kompetens in rättsväsendet
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-19 07:29:00
|
Billy Butt |
Det gäller mest av allt att någon eller några tjänstemän blir åtalade och straffade hårt för grovt tjänstefel så att budskapet går ut ordentligt till de andra. Det gäller att förändra den svenska nationalkaraktären från "fegis" till "vågad" - det är nästan omöjligt att uppnå.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-08-19 07:29:00
|
Billy Butt |
Det gäller mest av allt att någon eller några tjänstemän blir åtalade och straffade hårt för grovt tjänstefel så att budskapet går ut ordentligt till de andra. Det gäller att förändra den svenska nationalkaraktären från "fegis" till "vågad" - det är nästan omöjligt att uppnå.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-08-19 07:31:00
|
Billy Butt |
En sak som skulle hjälpa oss på Sourze vore i fall Michael Lundahl blev oskyldigt dömd för sexbrott. Vi skulle se en hel del "Lundahlska analyser" om varför det blev så. Än så länge får sådana som jag skriva sanningen såsom vi ser det.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-19 08:32:00
|
sune |
Billy! Jag förstår att du upplever din dom som felaktig och orättvis. Jag accepterar din rätt att vara bitter över det också. Men _vill_ du med den här artikeln påverka rättsystemet bör du kanske hålla din egen dom borta ur bilden.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-08-19 08:34:00
|
sune |
Forts:
I annat fall får du alltid leva med frågan från oss som läser dina alster. Skriver han på grund av sitt rättspatos eller vill han rättfärdiga sig själv.
Syftet med artikeln höljs i dimma och du kanske inte uppnär något med artikeln.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-08-19 09:06:00
|
Billy Butt |
Sune. Behöver du glasögon? Jag har inte nämnt min dom en enda gång i artikeln. Jag har bara nämnt min sak på ett ställe där jag skriver att jag "undertecknad" också upplevt detta. Det handlar ju om Ulf Larsson och andra fall. Jag blir lite sned på ni som inte läser texterna noga innan ni kommenterar!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-08-19 10:51:00
|
sune |
Billy, klipp ur din text:
Ulf Larsson har upplevt detta. Joy Rahman har upplevt samma sak, precis som Yasser Askar och inte minst undertecknad - för att inte nämna många andra oskyldigt döma män och kvinnliga sexbrottsoffer vars förövare undkommit straff.
Den biten räcker. Nog handlar den om din _orättvisa_ dom? Eller är det någon annan orättvisa du avser?
Ja Billy. Jag behöver glasögon. Har använt dem sedan jag var 16 år. Det vill säga i 49 år. Har du något problem med et?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-08-19 10:55:00
|
sune |
Billy, en sak till. Förmågan att förstå eller analysera en text sitter inte i ögonen. Ögonen förmedlar texten till en konstig klump som sitter bakom ögonen. Där sker en analys och skapas en förståelse av vad som skrivs. Det omvända förhållandet sker, oftast, när någon skriver. Av många skäl kan det uppstå dissornans i tolkning mellan dessa klumpar. Men som sagt, det har inte med glasögon eller ens linser att göra.
Är det något mer du vill ha hjälp att förstå?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-08-19 11:04:00
|
Billy Butt |
Men du missar en sak. Jag har ju skrivit att det är pga att jag drabbats själv att jag skriver artiklen. Det bör ju alla begripa. tacka fan för att jag skriver. Om jag inte hade drabbats skulle jag ju trolighen inte vara lika engagerad. är det fel av mig att skriva när jag ser att det jag upplevt har hänt någon annan? Du måste förstå att jag skriver alltid utifrån mina egna erfarenheter, men att jag alltid ta andras erfarenheter i beräkning och ställer dem i större ljus än mina egna
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-08-19 11:22:00
|
sune |
Du har säkert gott uppsåt Billy.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-08-19 16:17:00
|
Michael Lundahl |
Billy: Du vill ha "vågade" domstolstjänstemän? Du menar som HD-domare i USA som blir mer benägna att döma dödsstraff i val-tider bara för att visa att de har "balls"? Det sista du vill ha är domstolstjänstemän som låter deras vilja att visa ballarna påverka hur de dömer. Domstolen skall döma efter bevisen och lagen... inte göra rättsprocessen till en Pissa Längst-tävling.
|
|