Inlägg #1: Postat: 2005-08-17 18:24:00
|
mayamosse |
Till skada för vem kan man också fråga sig...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-19 13:30:00
|
tomster |
Verkligen. Själv stör jag mig oerhört på allt heterohånglande runtom i stan, varför skyltar de med sin sexualitet? Eller visslandet efter brudar, varför? Och jag är ändå straight, men guud, måååste de skyyylta med det, va äre merom igentligen? Här finns alltså människor med sina läggningar som har ett behov av att hota andra till livet, överfalla dem och misshandla dem och trakassera dem. Varför? Till gagn för vem?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-19 13:32:00
|
tomster |
pUs, du tror du är en tolerant typ och tror säkert knappt att homos ens har några problem. Och då finns ingen nytta med en Pridefestival. Men festivalen är ju en festival för hbt och alla sympatisörer, dina åsikter om dess nytta eller gagn är ju helt ointressanta. Vill du arrangera en annan festival med annat fokus, gör det då. Men gagnet i detta fall kanske inte är mer än "vi träffas och vi har saker gemensamt och vi har kul".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-19 13:33:00
|
tomster |
Är det ok med dig? Eller måste nyttan i allt i samhället provas i en centralkommité? Nej, det anser du förstås inte - men vad anser du då? Ska Pride förbjudas? Motarbetas? Ska bara kroppar förbjudas på stan? Vad är din åsikt, egentligen?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-19 15:09:00
|
pUs |
tomster; All good, men du besvarade ändå inte frågan jag ställde. Tydligen uppfattar du den som provocerande - "ointressant" var den knappast, eftersom du kände dig tvungen att skriva tre inlägg om den. Och vad jag vet arrangeras inga gigantiska heteroparader. Förmodligen därför att ingen har något behov av det.
|
|