Hellre en bög under sängen än ett monster

Inlägg #1: Postat: 2005-08-17 13:39:00
Marcus
Det låter precis som du beskriver dig själv i texten, ni är varandras likar du och han ni känner likadant har båda fördommar och har båda åsikter den andra inte förstår.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-17 18:23:00
mayamosse
Menar du att jag har fördomar mot hans fördomar? fattade inte riktigt...
Inlägg #3: Postat: 2005-08-17 22:13:00
Marcus
Nja snarare att du har fördommar om honom....
Inlägg #4: Postat: 2005-08-19 13:25:00
tomster
Fast poängen med artikeln är ju: vad har han att känna sorg för? Kan någon förklara vad sorgen består i? Varför känner han sorg? Om han förklarar detta kommer det visa sig att det bara är samma dravel som tidigare. Sorgen lär bestå i att det framställs som normalt, eller att det offentliga sexualiseras med "fel" sexualitet. Osv. Dravel. Du får komma ihåg en skillnad mellan fördomarna och åsikterna: de som har fördomar och åsikter om bögar vill begränsa deras rättigheter och döda dem.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-19 13:27:00
tomster
Vi som har fördomar om intoleranta idioter nöjer oss med att sucka och skaka på huvudet. Så hur illa jag än tycker om böghatar och nazister och liknande så kommer de aldrig behöva känna oro för sin egen säkerhet. Det är en stor skillnad tycker jag. Och ja, man kan tycka illa om bögar utan att uppmana till våld, men... det gör ju de som använder våld mot dem också, enligt dem själva. Så jag anser att det är skillnad på de två fördomarna och åsikterna.
Inlägg #6: Postat: 2005-08-20 12:31:00
Marcus
Det där är bara trams Tomster det finns miljoner människor som har fördommar om bögar utan att ta till våld och vilja döda dom.... herre gud.... om vi skall förstå andra människor måste vi först lyssna på våra egna fördommar inte bara som artikelförfattaren lägga problemet utanför sig själv.
Laddar...