|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-16 10:51:00
|
|
stålis |
Strutsmentalitet. Enligt norska Dagposten begicks 65 procent av våldtäkterna i Oslo av icke-västliga män. Varför skulle det vara annorlunda i Sthlm?
Professor social-antropologi Unni Wikan menar att norska kvinnor har en skuld i detta.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-16 10:51:00
|
|
stålis |
Med sin klädsel och beteende skickar de sexuella signaler till män från icke-västliga kulturer. Hur vore det om du informerade dig innan du vrålar "rasism"? Länk: dagbladet.no
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-16 10:54:00
|
|
stålis |
Vidare så visade en undersökning av BRÅ att över hälften av alla gruppvåldtäkter begicks av män i kategorierna utlandsfödda och andragenerationsinvandrare. Men om vi fick klara signalement i dagspressen om våldtäktsmän som vi får i TV3:s "Efterlyst", så skulle vi kunna avgöra vem som har rätt:
du eller jag?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-16 10:56:00
|
|
stålis |
Dessutom så handlar min artikel inte om huruvida de flesta våldtäkter begås av "invandrare" eller av "helvita svenska män", utan om varför man inte sätter ut de signalement som man uppenbarligen har? Att man inte gör det leder till misstanken att det i de flesta fall rör sig om s.k.
"invandrare".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-16 10:57:00
|
|
stålis |
Att du och vissa andra blir hysteriska så fort det blir tal om invandrarbrottslighet, är det ett skäl till att vi andra inte skall få diskutera det?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-16 10:58:00
|
|
stålis |
Josef Kurdman sa nyligen i TV att svenskarna inte är rasistiska utan bara emot kriminalitet, vad han nu menade med det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-16 10:59:00
|
|
peter_ |
Jag misstänker att bloggeri talar om det berömda mörkertalet som man kan bedöma om man accepterat vissa "strukturer", t.ex patriarkatets förtryck och normala mäns användning av våld för att hålla sin fru i underordning och förtryck samt att majoriteten av kvinnorna är hjärntvättade av patriarkatet.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-16 10:59:00
|
|
peter_ |
Jag tror nog att det Stålis skriver kan vara sant när det gäller överfallsvåldtäkter. Hur stor del av anmälda våldtäkter som skett på annat sätt har jag inte koll på. Kanske bloggeri har rätt där? Någon som har aktuell statistik i huvudet?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-08-16 12:03:00
|
|
stålis |
Tack för försöket att medla. Men om din tolkning av bloggeris inlägg stämmer, så hör hans/hennes inlägg inte hemma i debatten om varför tidningar och TV utom TV:s "Efterlyst" utelämnar "känsliga" uppgifter. Det senare handlar om översittaraktig "fostran" och inte om journalistik. Som mediakonsumenter i ett fritt samhälle har vi rätt att få veta alla fakta och inte bli omyndigförklarade.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-08-16 12:05:00
|
|
peter_ |
Ja, du har rätt. Jag tolkade bloggeris inlägg så och hakade på, men det är ju en annan diskussion.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-16 14:36:00
|
|
Sunny |
Jag tror faktiskt att ni har rätt båda två Överfallsvåldtäkter som ofta är de som anmäls begås ofte av män som dels är betydligt yngre,dels oftare är födda utomlands än av andra män.Det finns siffror på detta o jag tror att de finns hos Brå? Men de flesta våldtäkter o andra övergrepp på kvinnor begås av en närstående o här är alla män representerade.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-08-16 14:49:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Även i Danmark visar statistiken att utlandsfödda eller andragenerationsinvandrare är mycket överrepresenterade. Och deras press rapporterar signalement och evt brytning.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-08-16 17:52:00
|
|
stålis |
Ja, jag läste det också för ett par år sen på www.ananova.com Jag tror att snälla, aningslösa svenskar i min & Sunnys ålder & lite yngre som du Thomas inte vill ta in att de blivit blåsta. Jag har alltid varit höger libertarian, så för mig har det var lättare att anpassa sig till en ny verklighet. Men alla mer el. mindre intellektuella i min generation, som ville så väl. . . Jag lider ärligt med dem.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-08-16 17:54:00
|
|
stålis |
Hoppas det jag skrev nyss inte lät nedlåtande. Menade det inte så.
Det är ingen synd att vara snäll & aningslös. Att vilja väl, men världen är hård och inte sentimental.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-08-16 21:00:00
|
|
Calle Z |
Bloggeri. Rasistisk propaganda? Läs texten en gång till så kanske du förstår? Men visst känns det skönt att ropa rasist när man inte kan försvara sina åsikter på något annat vis? Det är personer som du som har gjort att ordet rasist har mist sin rätta förfärliga betydelse.
|
| |