Inlägg #1: Postat: 2005-08-17 09:52:00
|
Anastasia |
Det är dyrare därför att bönderna ska få mer betalt. När det gäller ekologiskt är det väl så att det kan vara dyrare att odla eftersom det inte handlar om samma kvantiteter.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-17 09:54:00
|
Anastasia |
Bluff och båg? Tja visst är både kravmärkning och rättvisemärkning långtifrån fullkomliga. Det fungerar inte perfekt jämt. Men när det gäller allt sånt här väljer jag att tro på de som verkar vara seriösa och har viljan att förändra. Vad ska man göra annars? Bara konstatera att det är för jävligt? mvh Malin J
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-17 11:12:00
|
Janne B |
Anastasia. Ja i en värld som aldrig blir perfekt måste man välja det som ändå är i rätt riktning, det som är ganska bra. Gynna dem som försöker vara ekologiska osv. även om de inte helt lyckas.Det måste vara den goda viljan som vi ska belöna...genom köp. ha det gott.JB
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-17 20:57:00
|
Mysan |
Själv har jag nästan aldrig råd att handla på dessa affärer.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-18 00:23:00
|
Elvy |
Jag vill ge Anastasia, Janne B och alla ni andra som också har intresse av ekologiska produkter, länkarna till två Göteborgsbutikers hemsidor, som också säljer sina varor på postorder. www.handlaihop.nu och www.blueturtle.se
Jag har köpt ekologiskt kaffe, mjölk och smör, allt sedan det började säljas här i Göteborg, och jag tycker att det smakar förträffligt.
|
|