|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-14 18:35:00
|
|
megaman |
Det är egentligen samma människor som drar sig till dessa ytterligheter, fast olika generationer. Den nyutopiska dumhögern och 68-kommunisterna. Enkla helhetslösningar och en total nivellering av individen alternativt kollektivet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-15 00:42:00
|
|
stålis |
Eftersom jag psykologiskt och ideologiskt har en dragning åt nattväktarstaten precis som Enoch Powell, ett drag som jag förvisso försöker tygla, så vill jag ha det sagt, innan jag instämmer i det du skriver - om du nu menar att nyliberala globalister och nymarxister på 70-talet är samma andas barn - dvs. dogmatiska utopister. Jo, de påminner mycket om varandra. Är lika dumdryga testuggare. Juvenila på nåt sätt, studentikosa, urk ;-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-15 10:05:00
|
|
Janne B |
2 Stålis/ Ord förändras i betydelse genom tiden. Vad anser du att nattväktarstat skulle betyda i dag?
En brandsoldat och en polis och inget mer? Nej det menar du nog inte. Men hur ser drömmen ut?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-19 22:08:00
|
|
Friskytten |
Fundering: Är det inte möjligen så att dessa 68-människor och denna dumhöger känner varandra privat i hög grad, och kommer ur samma kretsar många gånger? Är det möjligen så att de tillsammans representerar en minoritet av befolkningen och systematiskt utestänger alla andra som inte är lika doktrinära? Alltså från media och riksdagspartier.
|
| |