Inlägg #1: Postat: 2005-08-16 15:54:00
|
Annika Lundgren |
Jag önskar dig själv välkommen tillbaka till livet! Jag hoppas du får mindre behov av andra som talorgan och mindre behov av smicker. Ordet ”jävel” i artikeln före din ”förklaring” sågs av mig som en anklagelse för att han valde att ta sitt liv. Hans val är värt respekt och den får han av mig. /Mvh
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-16 16:19:00
|
microfilosofen |
Till Annika Lundgren: min tystnadsplikt som präst förhindrar mig att gå in djupare i förklaringar. Men en generell reflektion till Dig, bästa Annika: - har du övervägt möjligheten att någon i en avlidens närhet vill att man skall skriva om en avlidens livsöde. Tom någon som visat sig - trots allt - stå den avlidne nära? Var varsam, Annika. Tillvaron är ju som bekant synnerligen mångfaccetterad och gåtfull. Mvh KY
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-16 21:24:00
|
Calle Z |
Kyreus vill tydligen med sina genomtänkta nåja texter väcka debatt enligt honom själva. Men när debatten börjar bli intressant och hetta till då svarar inte Kyreus på några fler inlägg! Att vi i Sverige har religionsfrihet är enligt Kyreus en orsak till att avsluta en debatt!? Vill man väcka debatt så skall man kunna stå för det fullt ut annars så bör man låta bli.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-16 22:33:00
|
Calle Z |
Karln är så politiskt korrekt och så förutsägbar att det blir ständig lågvattensnivå! Skriva texter som har rubriken "Bögen Bush" och att kritisera homofobin inom svenska kyrkan! Han siktar in sig på ämnen som är politiskt korrekt att kritisera. När får man läsa en text av Kyreus där han vill "väcka debatt" om islams syn på de homosexuella?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-17 10:41:00
|
Annika Lundgren |
KY: Jag hoppas du ändå har förstått att det inte är beskrivningen av livsödet som jag har reagerat på - den förstod jag mer än väl. Däremot har jag reagerat på att det saknades gränsdragning mellan dig och Tim i beskrivningen, vilket bidrog till att det kunde ses som en anklagelse mot honom för att han just tog sitt liv. Om svar anhålles ej. /Mvh
|
|