Rättvisemärkt kaffe smakar illa!

Inlägg #1: Postat: 2005-08-15 15:47:00
Inger Olsson
Visst Malin ska man söka rättviseprodukter. Fast det där med "ekologiskt" odlade produkter är nog en sanning med modifikation. Om luft, vatten, jord redan är förorenade i området, vad hjälper då att inga direkta besprutningar på växter el t e x antibiotika ges till djuren, som går fria?
Inlägg #2: Postat: 2005-08-15 17:26:00
Lars Nilsson
Svårt att leva korrekt. Det blir till att sluta äta bananer och citrusfrukter också plantagerna ägs av multisar som miljöförstör, köpa egna får för att klä sig och därmed undvika utsugning och barnarbete. Sedan blir det till att fiska själv för att minska rovfisket i haven och ha frigående höns i badrummet. Det finns ingen ände på vad man kan göra för att förbättra världen. Dö kanske för att minska trycket? Kan det va nått?
Inlägg #3: Postat: 2005-08-15 20:37:00
Marcus
Bra ämne, men när det gäller kakao så tycker jag att den ekologiska rätviseodlade kakaon från Markattta inte smakar så kul, min favorit är Droste. När det gälller kaffer har det mycket med rostningen att göra också och tilllagninen. Jag rostar dock själv kan man köpa rättvisemärkta råa bönor?
Inlägg #4: Postat: 2005-08-15 22:59:00
Mysan
Jepp själv tror ajg inte ett dugg på body shop eller lush eller rättvise märkt eller krav märkt.Varför är det så jäkla dyrt och är det bara bluff och båg i slutänden?
Laddar...