|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-12 16:44:00
|
|
microfilosofen |
Hej Thomas. Vad var det nu han sa, Strindberg? ;;; "det är synd om människorna". August visste vad han talade om.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-12 18:02:00
|
|
Janne B |
När jag i 20-årsåldern läst det mesta i min Bibel så skrev jag på pärmens insida just dessa ord av August S:"Det är synd om människorna". Jag har givetvis funderat mycket på varför jag skrev detta då och just där...Men Bibeln är ju inte en vacker saga om människor precis.Kanske jag stött på lite väl hårda människoöden mellan pärmarna..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-12 20:24:00
|
|
ord att minnas |
Så sant JB både i Bibeln och i verkliga livet finns det människoöden som berör oss. Stackars Tim, hade förmodlingen ingen roll i vårt samhälle. Är man en känslig person som inte kan leva ut sina känslor eller förtränga dem eller finna någonting i denna världen som kan överskugga de outlevda känslorna då kan valet att lämna denna världen kännas bäst för en. Forts.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-12 20:33:00
|
|
ord att minnas |
Vårt samhälle idag borde ta till vara alla våra intelligenser. Det måste lämnas plats även till de som är egna, känsliga och svaga också. Alla måste vi ha en roll och känna oss delaktiga i livets puls. Annars kan det sluta med droger, alkohol och död. Mvh. / oam.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-13 19:28:00
|
|
Sunny |
Ja visst är det synd om människan: Hennes lott är ju från början helt hopplös.
|
| |