Du och din framtid

Inlägg #1: Postat: 2005-08-12 14:48:00
Uno Hansson
Genom att förändra och optimera de infrastrukturella systemen för att flytta på saker, så bör vi rimligen kunna fortsätta med att tillgodose de nio mänskliga behov som identifierats av Manfred Max-Neef; se: Länk: detnaturligasteget.se Det som krävs är att de koncentrationer som hämtats från berggrunden - och accumulerats inom samhällen - fortsättningsvis enbart recirkuleras inom kvalitetssäkrade kretskopp.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-12 14:55:00
Uno Hansson
Rimligen bör logistiken och infrasystemen kunna optimeras så att det blir mycket, mycket billigare att hyra och leasa alla de saker var och en som lever här omger sig i snitt med 20 000 föremål som de känner till och behärskar som vi idag köper och äger. Genom kvalitetssäkrat effektiva hyrpooler så kan många fler använda samma saker under dessa sakers livscykel osv... osv...
Inlägg #3: Postat: 2005-08-12 16:16:00
Bergstrand M
Tyvärr överöses vi ju av diverse katastroflarm och rapporter. Inte lätt att veta vad som är sant. Ena dagen är det livsfarligt att dricka alkohol, sedan är det t.om. bra för oss för att till sist ? återigen vara dåligt. Forskarna är ju inte ens ense om att temperaturhöjningarna är orsakade av koldioxidutsläppen.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-12 16:16:00
Bergstrand M
Den vanligaste växthusgasen är t.ex. vattenånga... En ökad mängd koldioxid i atmosfären leder ju t.ex. till en ökad växthastighet hos våra träd och växter, som i sin tur binder både vatten, vattenånga och koldioxid.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-12 16:28:00
Janne B
1-2 Bästa Uno Hansson. Det är få som kan så mycket som du i detta ämne skulle jag tro.Men när du skriver för en bred helt blandad publik så måste du väl uttrycka dig lite mer "på bönders vis".Du blir ju inte banal för det. Om en person inte förstår de första meningarna så brukar han lägga av. Ger upp. Detta är inte för mig.Jag får liksom ana mig till vad du menar...
Inlägg #6: Postat: 2005-08-12 22:33:00
Uno Hansson
Janne B; jag är absolut inte rädd för att verka banal, men jag har tydligen svårt att uttrycka mig på ett begripligt sätt. Det handlar ju om komplexa system, där det är många saker som påverkar varandra. Tyvärr så har jag inga i min närhet som jag kan fråga om de tycker att jag skriver på ett lättbegripligt sätt.
Laddar...