Trygghetsbälte på!

Inlägg #1: Postat: 2005-08-12 09:00:00
Åke Holm
Tolkning:
"Människovärdig lön? Bättre pension? Arbete? Vafalls? Ni finns ju och borde vara nöjda med det!"
Att fungera utifrån blott sig själv i sin yrkesroll är utopi. I verklighetens industrier tvingas folk arbeta för skitlöner och står mer eller mindre med mössan i hand i väntan på att få gå. Jag tror inte de köper det där moderata snacket om grunden för demokrati och - i synnerhet - trygghet.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-12 09:43:00
Annika Lundgren
Det var ju också ett sätt att tolka vad jag skrev, men långt ifrån vad jag menade. Du verkar ju trots allt nöjd med styrningens konsekvenser i samhället, låt så vara. Det finns mellanvägar, allt är inte för och emot. Jag skrev inte att man helt utgår från sig själv i yrkesrollen, utan att den är en del i sättet att tolka. Man kan inte bara skapa och utvidga ett system - det behöver mänskligt innehåll för att kunna fungera.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-12 10:39:00
GunnarL
Visst är det mycket som var bättre förr. Samhällsservicen har utan tvekan försämrats och jag håller med Dig om allt Du skriver. Dock är inte allt elände! Emma Andersson i dagens Aftonbladet: "Det är så väldigt mycket lättare att vara grinig på sådant som man tycker är fel än glad över sådant som faktiskt är bra." Bra skrivet tycker jag.
Laddar...