|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-12 08:26:00
|
|
Annika Lundgren |
Jag tror att det går att sätta ett finger på de tomma människorna som bygger upp sig själva vid sidan om och ser andras idéer och viljor som ett hot. De går inte att ta på, eftersom de inte finns, men deras gärningar avspeglas som ringar på vattnet. Den verkliga grunden för demokrati och trygghet är väl ändå att få finnas och vara sig själv. Det är ju också utifrån oss själva som vi i grund och botten fungerar i våra yrkesroller.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-13 18:04:00
|
|
lisel |
jag förstår dig i mycket av det du säger, men när jag läser din artikel känner jag mig bara trött av att du orkar sätta dig ner och klaga över att det var bättre för... vet du vaför det var bättre förr? för ju äldre man blir ju mer förr har man. barn lever i nuet,ungdommar i framtiden och gamla i det förflutna... kommit till en vänd punkt i ditt liv kanske? finns det inte vitigare saker här i livet?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-15 17:41:00
|
|
Inger Olsson |
Tragikomik är allvarliga saker. Men varför inte tillåta sig förföras av texten? Och jag ler...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-15 20:41:00
|
|
Janne B |
Allvarligt budskap i lite ironisk form, väl värt att läsa och fundera över. Medan man ler kan man ju dela på agnarna och vetet.Av vetet kan man göra mjöl och agnarna lägger man i myslin.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-15 22:22:00
|
|
Kruzze |
Bhö!!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-07 23:49:00
|
|
Justin Case |
Och samtidigt sitter vi i våra bilar som vi vunnit i "vinst varje gång" lotteriståndet och vinsterna levereras utan bromsar men vi är lika glada för det för vi skriker i kör hej bergsväggen och lika glada kör vi in i den medans vi skriker heja, heja, fy fan vad vi är bra!
|
| |