Bekämpa arbetslösheten, inte de arbetslösa!

Inlägg #1: Postat: 2005-08-11 00:07:00
AlfVerner
Nej, nej, du tar inte ut något i förskott. Göran Persson har redan börjat avveckla sin roll till förmån för godset och Ohly ställer upp som villebråd i sin extremt naiva inställning till begreppet kommunism. Dock vet jag inte om du har koll på "hoppfull" eftersom INGEN har enklare kunnat införa högerpolitiken än Godsägare Persson, med hjälp av sina politrucker.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-11 00:09:00
AlfVerner
Som tidigare skrivits, så börjar Reinfeldt dyka upp som det radikala alternativet när han försvarar bruksvärdesprincipen.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-11 00:12:00
AlfVerner
...däremot tror jag också att du överskattar den politiska maktens betydelse i Sverige. Ta t ex internethandeln med alkohol, på sikt har EU redan släppt den och det är pinsamt att se stormen i ankdammen mot något som varenda djävel vet redan är kört.
Inlägg #4: Postat: 2005-08-11 00:18:00
AlfVerner
Ohly är körd. Ingen stylist i världen kan tvätta bort mytomanin, naiviteten, historieförfalskningen och den revolutionsromantik som beskrev det sovjetiska ledargarnityret som folkets hjältar. När det sen dessutom kombineras med politiskt korrekta frasinlägg på sourze, så blir det bara ännu värre.
Inlägg #5: Postat: 2005-08-11 11:01:00
Lars Nilsson
Alf, det där var ju i huvudsak riktigt bra skrivet!
Inlägg #6: Postat: 2005-08-11 11:50:00
AlfVerner
Ja, men det du inte vill ta till dig är att konsekvensen av detta politiska vänstervakum, kommer att polarisera samhället i våldsamma motsättningar, där kullerstenarna på Avenyn bara är en krusning av vad som kommer. Människovärdet sjunker dramatiskt i takt med "marknadens" ökande dominans.
Inlägg #7: Postat: 2005-08-11 11:51:00
AlfVerner
Vänstern kommer att riva och slita i demonstrationer och upplopp, medan högern kommer att hamra med sina batonger, samtidigt som maffiagrupper, allt från rent kriminella till religiösa kommer att sno åt sig med sina medel.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-11 11:54:00
AlfVerner
Och den otrygghet som dina idéer med naturlagens nödvändighet manar fram, betalar dig med ett nackskott om du inte råkar ha den cigarett som för tillfället efterfrågas. Nyliberalismen, privatskolor etc är en apterad bomb som vi idag inte vet var den smäller. Vi vet bara ATT den gör det.
Inlägg #9: Postat: 2005-08-11 12:13:00
Lars Nilsson
Jag får skylla mig själv när jag berömmer Dig Alf. Skall inte upprepas och jag skall genast återgå till mitt elaka, reaktionära, utsugarvänliga, människofientliga och bombhögerhyllande, men naturliga jag.
Inlägg #10: Postat: 2005-08-11 15:31:00
Thomas L. Aabo
Får jag hålla i batongen?
Inlägg #11: Postat: 2005-08-12 06:20:00
AlfVerner
9>Jag får skylla mig själv när jag försöker öppna upp en debatt med dig om konsekvenserna av den råkapitalism som du förordar. Jag är naturligtvis alldeles för naiv som tror mig kunna plantera åtminstone ett litet frö om vilka faror som väntar. Reinfeldt däremot verkar ha landat någon slags insikt om att styra upp hyresmarknaden, så även om Nilsson går bet, så finns det kanske andra som tar till sig av argumenten.
Inlägg #12: Postat: 2005-08-12 06:23:00
AlfVerner
10>Det är bara Nilsson som kan svara på det, eventuellt har han någon uppfattning om hur hårt du får slå, var du ska träffa och på vilka grunder...
Laddar...