Inlägg #1: Postat: 2001-06-18 11:11:00
|
peter horal |
visst kan fönster till mcdonald bli krossade vad menar du med det. Är det ok att krossa fönster om det gäller företag vars filosofi man inte delar?
vore det ok om jag krossade ex.ung
vänsters fönster,bara för att jag ej delar deras åsikter????,det tycker inte jag i alla fall.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-06-18 12:17:00
|
Erik |
Ledsen, självmål igen. Det verkar som att du vill väl. Trots detta kan du inte ta avstånd från vandalisering och våld som metod för att förändra samhället. Sluta upp med att försvara fönsterkrossning och inse att vänstern tappar stöd i parti och minut pga inställningen att "lite förstörelse är aldrig fel". Fördöm gärna polisens övervåld, om sådant förekommit, men se för bövelen till att växa upp och förstå att vandalisering är den sämsta metoden om man vill ha respekt för sina åsikter.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-06-18 13:05:00
|
Sundberg |
Det är synd om polisen som bli sparkad på när han ligger ner, men inte lika synd om pacifisten som blir slagen med batong när denna sitter eller ligger ner på marken.
Det skulle vara intressant med en motivation till den människosyn som beskrivs i citatet ovan...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-06-18 13:20:00
|
Per Edman |
Provocerade av polisen? ..för att de slog till mot Hvitfeldska? Okej, jag förstår, ni var oskyldiga och känner er utsatta, men.. DE HITTADE SPRÄNGÄMNEN!!! HALLÅ ELLERRRR??
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-06-18 18:04:00
|
peter horal |
undrar bara om majoriteten av demonstranterna var "hederliga arbetare" eller var det människor som VET vad arbetare egentligen tycker
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-06-18 18:18:00
|
gisela |
kritisera gärna polisen för det de gjort fel; övervåld eller vad som helst. men säg inte att det är *deras* fel vad andra har gjort. det är inte polisens fel att folk börjar slå sönder saker, eller att de kastar sten i stället för att t.ex. sätta sig ner eller bara springa därifrån. normala människor kan inte "provoceras" till att göra saker som att bränna träd och förstöra avenyn.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-06-18 18:27:00
|
gisela |
apropå mcdonalds är det jävligt ironiskt. de skadar den individuella franchise-ägaren, men gynnar den stora korporationen mcdonalds eftersom den som äger restaurangen måste betala för nya skyltar etc., som han/hon då köper av stor-mcdonalds.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-06-18 19:10:00
|
Ni |
Synd att polisbatonger är så mjuka!
FRAM MED TÅRGAS & VATTENKANONER TILL NÄSTA GÅNG...Dom jävlarna kan ju åka ned till Asien & se hur jävla kul det är med "demonstationer" där!!!!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-06-18 19:20:00
|
Chrille |
Bönpåsar? Tårgas? Om den officiella versionen stämmer så var killen som skötssvårast i färd med att kasta gatsten på en liggande, skadad polisman. Om ni inte har fattat det så är de j-a gatstenarna livsfarliga. Polismannen som sköt försvarade sin kollega från livsfara! Påstå annat är löjligt... Vem är det som inte förstår att poliserna slåss för sitt liv?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-06-18 23:46:00
|
Johan |
hörru....jag tycker du är jäkligt fel ute...jag är varken moderat eller nån sur göteborgare...jag är vänster jag med...men att krossa fönster och förstöra en hel gågata med tillhörande affärer är inte deomkrati och hur du beskriver att det är mindre farligt att sparka på en polis som ligger ned är oxå jävligt sjukt..vad är det för människosyn igentligen??tänk om din dotter skulle bli offredad av en man påväg hem från skolan....skulle du inte
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-06-18 23:46:00
|
johan |
del 2,,,,vilja att polisen kom och hjälpte henne då?nej, för man ska slå i hjäl alla poliser för att en minoritet använder övervåld och beter sig...ja just det....fel och dummt...tänk över saker innan du skriver det hörru...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2001-06-19 11:43:00
|
Johan H A Okker |
Vinklat, skevt och snedvridet. Som väntat.
Det är så synd att det skall skyllas på polisen när ansvaret istället ligger på de manifesterande organisationernas ledning och medlemmar att ta avstånd från och slänga ut bråkstakarna.
Jag har svårt att tänka mig att poliser med vilje misshandlar folk till höger och vänster som det ofta låter när företrädelsevis vänsteraktivister beskriver situationen.
Synd!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2001-06-20 10:35:00
|
Carlman |
Jag är personligen mycket kritisk mot polisens agerande i vissa fall under helgens demonstrationer, lika kritisk som jag är mot den grupp idioter som var på plats enbart för att sabotera alltihop. Men killen som kastade sten mot poliserna borde väl ha haft så pass mycket i skallen att han fattade att om man slänger sten på en beväpnad och trängd person får man räkna med att bli skjuten...
|
|
Inlägg #14: Postat: 2001-06-21 11:57:00
|
Krille de luxe |
del 1Trots att jag bor mitt i stan så är jag ta mig fan inte rik, men dessto mer förbannad. På såna som dig. Som rättfärdigar sabotage pga "politiska meningskiljaktigheter". Fan, med ditt resonemang skulle ju nassarna kunna få slå sönder en hel del. Och du, var JÄVLIGT tacksam att DU inte lever i en polisstat!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2001-06-21 11:58:00
|
Krille de luxe |
del 32Här har vi tack och lov poliser som försöker skydda oss vanliga medborgare mot sånt här. Och det skall uppmuntras. Såg förresten att den skjutne kille finns filmad när han stenar en liggande polis. Synd om honom-MY ASS. Det är inte synd om nån som kastar sten på poliser.
|
|