Bekämpa arbetslösheten, inte de arbetslösa!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-08-12 06:10:00
AlfVerner
17>Du misstolkar medvetet ett inlägg amerikaner och undviker de generösa exempel som ska utröna vad som är närande och tärande. Detta skickar ner dig i korpserien och förvandlar dig till kärring. Spottloskan är din egen som vände i motvinden.
Inlägg #22: Postat: 2005-08-12 06:14:00
AlfVerner
20>Underbart. Jag tror jag sätter upp den på väggen. Vad finns det för förutsättningar för att ta livet av alla fraser om närande och tärande om man inte ens förstår dessa enkla exempel. Det enda inläggen visar är hur djävla obegåvad den nyliberala flocken är.
Inlägg #23: Postat: 2005-08-12 07:38:00
Nähädu
Allas vår AlfVerner är lika ödmjuk och timid som vanligt. "mina generösa exempel", jo jag tackar jag. Hur tydlig måste man vara? Den offentliga sektorn bekostas av skattemedel, den privata av att intäkterna är större än kostnaderna. Skattemedlen kommer ytterst av att skattebetalare uppbär en inkomst. Förhoppnignsvis är den inkomsten sprungen ur ett privatägt företag då det innebär att *nytt* kapital tillförs skattesystemet.
Inlägg #24: Postat: 2005-08-12 15:49:00
Thomas L. Aabo
22. Jag svarar i öster och Alf begriper inte utan svarar i väster. Vem ärt det som är dum egentligen? reoriskt fråga
Inlägg #25: Postat: 2005-08-12 23:39:00
AlfVerner
23>"Den offentliga sektorn bekostas av skattemedel, den privata av att intäkterna är större än kostnaderna." Det är helt sanslöst hur denna innehållslösa fras fått fäste i allmogen. Jag kör tåg som statligt verksanställd dag 1 och bolagsanställd dag 2. Arbetsuppgifterna förändras inte och bruttointäkten som motsvarar min lön är avklarad på 35 minuter. Resten av tiden arbetar jag åt alla andra. NÄR BLIR JAG NÄRANDE? Försök för en gångs skull bli lite konkreta era gyllenbruna idioter.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...