Vad ska vi göra med bögjävlarna då?

Inlägg #1: Postat: 2005-08-05 20:07:00
tomster
Ja, det kan man undra. För att jag inte bryr mig kanske? Alltså, frågan är retorisk för att läsaren ska börja reflektera över motsägelserna i NDs egna uttalanden och så vidare. Alltså, de protesterar mot Pride, i motdemonstrationer. Vad är det de demonstrerar emot? Homoadoptioner? Är det det enda? Nej, de menar ju även att man inte ska få lära ut att det är normalt och naturligt. Då undrar jag vad man ska lära ut.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-05 20:09:00
tomster
Men skriva till dem och fråga? Varför då? Vad ska de svara? "Vi vill att man ska lära ut att det är onaturligt." kanske är ett möjligt svar. Eller "Vi tycker man ska lära ut att det är naturligt." kanske? Men kontakta dem och fråga? Jag är inte intresserad av deras politik så direkt. Jag vet att ND-anhängare läser här på Sourze så de kan ju svara i kommentarerna. Min undran är ärlig, men inte på så sätt att jag faktiskt vill fråga dem.
Inlägg #3: Postat: 2005-08-05 20:10:00
tomster
Det här kanske är mongo, men detta är alltså en nerskriven fundering för dig att läsa, inte mer. För övrigt, tyckte du artikeln var bra? Dålig?
Inlägg #4: Postat: 2005-08-05 20:13:00
tomster
Det jag menar med svar 2 är att jag tror att deras svar inte skulle ge något svar egentligen på min undran. Kanske konkret men ingen genomlysning av hur de tänker som för mig skulle kunna "make sense", jag anser ju liksom inte att jag har med bögarna att göra. Det är egentligen grundfrågan, hur kommer det sig att de anser sig ha nåt med det här att göra? Man får göra saker offentligt i Sverige, man får vara homo och det påverkar ju inte någon annan precis? Så hur fungerar tankekedjan?
Inlägg #5: Postat: 2005-08-05 21:08:00
Calle Z
Din artikel var helt ok. Men du ställer en fråga till ND. Men samtidigt inte? Den är retorisk och dels så är du inte intresserad av deras politik så direkt! Vidare så tror du inte att deras svar skulle ge dig någon genomlysning av hur de tänker? Men skriv då inte att du har en enda fråga om vilken politik ND vill föra. För då kommer alltid en klåpare som mig att ställa frågan som jag gjorde överst : forts..
Inlägg #6: Postat: 2005-08-05 21:16:00
Calle Z
Det finns många saker som varken du eller jag har med att göra. Men vi har våran rätt att få säga vår åsikt om saker och ting. Det vore väl illa annars?
Inlägg #7: Postat: 2005-08-05 21:33:00
Calle Z
Personligen så anser jag att det är ointressant vad vuxna människor väljer att göra i sovrummet, eller med vem. Vidare så tror jag att deras pride festival gör mera skada än nytta. Vilka bilder kommer slaskmedia att visa ifrån deras parad tror du? Jo bilder på utspökade, halvnakna personer som tror att de har fullmakt att representera alla homosexuella i Sverige. Det är enligt mig helt fel väg att gå.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-05 21:44:00
Calle Z
Liksom att de tror att Kyreus sourzes egen pastor Kämpar för alla homosexuellas lika värde! Kyreus vägrar i namn av att vi i Sverige har religionsfrihet att uttala sig om de svenska imamernas syn på de homosexuella. Så talar en sann kämpe..
Inlägg #9: Postat: 2005-08-05 23:04:00
Calle Z
Hedersmedlem i RFSL. Vad säger det om RFSL? Eller vad säger det om "fadern"?
Inlägg #10: Postat: 2005-08-05 23:30:00
Calle Z
Allas vår hedersmedlem i RFSL! K...
Är han mån tro i Stockholm? Ibland så går Sveriges farligaste präst såsom en vanlig man i stan..
Inlägg #11: Postat: 2005-08-07 23:07:00
Calle Z
tomster. Ett klargörande. Du skriver alltid intressanta och tänkvärda texter enligt mig. Min kritik var att du skrev specifikt om ND och deras syn på de homosexuella. Jag förstår vart du ville komma. Men jag tror att du valde fel väg i din text när du valde just ND och deras syn på saken. De är ju trots allt ett ganska litet parti. Det som är mer skrämmande, eller borde vara, det är våra nysvenska troende muslimers syn på de homosexuella. Men om det så tigs det.
Inlägg #12: Postat: 2005-08-08 15:46:00
tomster
Calle: Jag förstår och du har faktiskt en poäng. Grejen är att jag brydde mig lite om ND för att man kan tro att vi har nåt gemensamt, svenskar som vi är och så. Muslimer reflekterar jag inte så mycket över. Men kanske behövs det en bögartikel ur muslimskt perspektiv? Kanske kommer en!
Laddar...