|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-04 16:56:00
|
|
tomster |
Exakt. Svenska kyrkan får ju gärna acceptera det om de vill, men då kommer ju motståndarna bilda ny kyrka. Och du, vet du vad? Det är faktiskt HELT OK med mig! Det kommer ju göra alla glada typ. Sen kanske de lär sig lite om hur dumma de är också... religiösa chismer bevisar nästan att Gud inte finns...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-04 17:03:00
|
|
Janne B |
Det fina är ju att Sv.Kyrkan kan inte påverka detta ett dugg. Vem som helst kan starta en kyrka.Det krävs bara lite ordningsstadgar för att bli godkänd. //Stackars Gud som ska beskyllas för allt/Han som gav oss friheten att göra rätt och fel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-04 17:18:00
|
|
Erik Almqvist |
Du får gärna förklara vad SD har med motstånd till pridefestivalen att göra.
MVH
Erik Almqvist, sd
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-04 17:36:00
|
|
Janne B |
De homos som jag känt genom åren far inte till Pride, för de tycker att denna parad inte alls representerar vad de själva känner.Allt detta visande av baken upplever mina homos som osmakligt. Pride sprider fördomar om vad en vanlig homos är. Det är skada.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-04 18:03:00
|
|
tomster |
Erik: Var påstår jag att de har det? Jag skulle kunna be om ursäkt, men du kunde också ha skrivit "Sverigedemokraterna är för bögars rättigheter och är för att lyfta upp HBT-frågan i svensk skola och lära ut att homosexualitet är något normalt och naturligt.". Jag kollade in er hemsida och det fanns inte så mycket böghat vid en första blick. Så ni kanske inte är emot pride. Men artikeln handlar inte om Pride, som du kanske märker när du läser den igen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-08-04 18:05:00
|
|
tomster |
Artikeln kan ses som en fråga, inte bara till ND utan till ALLA som antingen hatar bögar, tycker illa om dem, är rädd för dem, alla: Vad ska vi göra då? Förbjuda? Lära ut att det är fel? Tala tyst om? Dölja? Du får gärna redovisa SDs bögpolitik för mig om du vill, eftersom jag helt uppenbart inte vet någonting om den alls. ND däremot är rätt tydliga i sin förvirring. Så, nej, det var ju inte SD i det här fallet och ni kanske inte motsätter er Pride. Men tycker du bögar är snälla eller farliga?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-08-04 18:07:00
|
|
tomster |
Jag nämner dem bara på två ställen, ett där jag skriver "ND eller SD", och det ser jag lite som att skriva s eller v, det är två lika partier där det ena är lite galnare än det andra. Nej, jag gillar inte SD, men jag skulle dö för er rätt att existera. OK, ta en kula i armen i alla fall. Skulle du ta en kula i armen för mig? En bög? En blatte? Det andra stället är där jag säger att jag inte bryr mig om er eller ND. Så egentligen påstår jag aldrig det du säger att jag påstår.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-08-04 18:09:00
|
|
tomster |
Om mitt syfte varit att svartmåla ND eller SD så hade jag ju kunnat göra så här för att skapa lite guilt by association, men så är ju inte fallet. Jag överdriver ingenting, allt är citerat från deras hemsidor och det jag skriver om att ND spöat bögar är inte påhitt, fast det var NDU, men det skiter jag i, precis som jag skiter i att det är SSU som myglat med bidrag, S får ta smällen - de har ju varit med i SSU hela bunten, vilket ger att ND till slut kommer bestå av bögknackare från NDU.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-08-04 18:11:00
|
|
tomster |
Men artikeln är inte en svartmålning utan en faktiskt helt ärlig frågeställning: vad är politiken? Vad ska de göra konkret? Vad tycker de egentligen och varför? De säger att det är fel att lära ut att det är naturligt, samtidigt som de säger att det är medfött, samtidigt som de säger att bögar är pedofiler samtidigt som de hävdar att de själva är vänligt inställda och toleranta mot dessa medfött avvikande, onaturliga, onormala pedofilbögar. Wow liksom.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-08-04 18:14:00
|
|
tomster |
Så, nu ställer jag frågan till dig, som inte gjort samma förvirrande uttalanden eller något: Vad tycker SD om homo-, bi- och transpersoner? Vad ska skolan lära ut angående detta? Hur ska skolkuratorn behandla en ung man som är förvirrad och hur skulle du bemöta din egen son i hans förvirring? Det vill jag veta.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-04 18:16:00
|
|
tomster |
Så, om nån tror att jag tror att SD hatar bögar, sluta. Jag vet heller inte om de INTE hatar bögar, men det kanske vi snart får reda på. Och observera, om man anser att homosexuella inte ska ha rätt att gifta sig borgerligt inte registrerat partnerskap - såvida inte borgerlig vigsel tas bort förstås så hatar man bögar. Det finns nämligen inga skäl att ha den åsikten då det inte påverkar någon annan än just ett bögpar. För alla andra är det neutralt och om man vill förvägra någon lycka trots...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-08-04 18:18:00
|
|
tomster |
...att ens egen inte minskar, då är man helt dum i huvudet. Om man däremot KAN bevisa att bögvigslar skulle innebära cancer i min pung inom typ tio dagar, då skulle jag kanske också engagera mig lite. Men annars, jag orkar inte ens bli arg över att det inte ens finns borgerlig vigsel för bögar ens, i min hjärna kan jag inte ens förstå hur staten kan ha bestämt att de inte får gifta sig, eller hur det ens KUNDE vara förbjudet en gång och såvidare.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-08-04 18:20:00
|
|
tomster |
Skälet? Vi har ingen grundlag som ger medborgarna rättigheter av värde. Jag menar, yttrandefriheten är typ det enda skydd vi har. Så vi kommer, medans de slängre oss i fängelse för våra livsstilars skull, kunna säga att vi tycker det är fel. Eller såklart, handikappade som inte får sina boenden byggda, de har ju rätt att klaga men inga andra rättigheter, de kan vi ta bort, även rätten till liv.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-08-04 18:20:00
|
|
tomster |
Nu slutar jag skriva, jag lovar. Hej.
|
| |