Länge Leve Jesus!

Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #101: Postat: 2005-08-26 21:37:00
CMO
Man måste också fråga sig varför det sker så många aborter i Sverige när p-medel är så lättillgängliga. Slutligen tror jag det var Bill Clinton som sade att abort ska vara lagligt, säkert och ovanligt. Jag håller med.
Inlägg #102: Postat: 2005-08-26 21:43:00
Sunny
Tja oss ville inget "bra" hem ha! Bara en syster fick en bra fosterpappa som gav henne en någolunda trygg uppväxt men hon var ju alltid utanför o längade efter någon egen familj.Vi var så många oönskade ungar den gången: i dag har vi tack vare fria aborter fått förre sådana barn o därför blir de som finns oftare adopterade.
Inlägg #103: Postat: 2005-08-26 21:48:00
Sunny
Men du har helt rätt när vi ser till ANTALET aborter! Både jag o döttrarna undrar liksom du hur det kan bli så många med dagens prevetivmedel som ju inte fanns förut??? Där har vi MYCKET kvar att göra än! Många unga inser nog inte hur påfrestande en abort kan vara både psykiskt o fysiskt. Jag håller helt med Clinton där.De unga skyddar sig dåligt i dag vilket oxå märks på att könssjukdommarna ökar igen.
Inlägg #104: Postat: 2005-08-26 21:57:00
Janne B
Ja men nog vet vi att de flesta oönskade barn tillkommit under någon form av berusning, då använder man varken p-medel eller sina kunskaper om avbrutet samlag osv. /Perfekt uttryckt av Clinton/ Såg fina bilder på kängurumetoden i TV ikväll. Spädbarn som bärs i en påse/sele närmast mammas kropp i flera månader. Motsatsen till barnhemsbarn.
Inlägg #105: Postat: 2005-08-26 22:51:00
Sunny
Jo det är säkert många som tillkommit så.Men aborterna är för många för att alla ska ha varit berusade tycker jag??
Ja kängurumetoden är en fin metod.
Showing page 6 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...