|
Inlägg #1: Postat: 2005-08-02 16:43:00
|
|
Lars Nilsson |
Märkligt att så många kvinnor fastnar för tokargument från personer av Diesens typ. Och fäster sådan blind tilltro. Han måste vara en riktig charmknutte för som professor är han en katastrof.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-08-04 16:24:00
|
|
tomster |
Lars, vore trevligt om du kanske kunde lista vilka politiska tillhörigheter som har störst trovärdighet? Stalinister verkar ha låg, hur är det med Nationaldemokrater, Sverigedemokrater, Sossar, moderater och annat pack? Är det så att vissa politiska inriktingar är mer ljugbenägna än andra? Återigen, massor med kritik, helt ogrundand, bara karaktärsangrepp och misstänkkliggörande. Guilt by association: "Kommunister är galna, Diesen är kommunist, Diesen är galen".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-08-04 16:26:00
|
|
tomster |
Jag säger inte att du inte har rätt eller nåt sånt, jag är inte alls insatt. Det jag läst av Diesen ger mig ingen anledning att sabla ner honom helt, han får komplettera bilden helt enkelt. Det är dock väldigt lite. Men Eva Lundgren t.ex. har beskrivit normaliseringsprocessen i misshandel i relationer och det t.ex. är varken otrovärdigt eller värdelöst. Så även om Diesen är kommunist och Eva galen så kan de nog prestera ett eller annat verk av kvalitet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-08-04 16:44:00
|
|
tomster |
Ah, nu minns jag, styckmordet. Niiice, trevlig artikel i AB om Diesen av Guillou. Minnet är det som är vår förbannelse. Diesen har inte fel på alla rutor, men i styckmordsrättegången verkade det slå slint.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-08-04 20:30:00
|
|
Lars Nilsson |
Svar 4. Just det. För övrigt har det funnits kommunister som har haft riktigt bra förslag om ex behandling av diverse missbrukare. Må vara att man kanske inte varit särskilt populär inom sin rörelse. Men visst finns det guldkorn även där.
|
| |