Linda Skugge - en ung kvinna i tiden?

Inlägg #1: Postat: 2005-08-02 14:01:00
Unto S
Ramonas ”försvar” av Linda Skugge är också ett försvar av yttrandefriheten. Dilemmat med sådana tidningar, som t.ex. Expressen där Linda Skugge skriver, är att de marknadsekonomiska lagarna, för att kunna överleva som tidning, kräver att största delen av innehållet är ägnat åt, just det, enfaldiga och trångsynta människor med behov att få en kick av smaklösheterna.
Inlägg #2: Postat: 2005-08-02 15:06:00
Janne B
Jag tror inte att människan blivit enfaldigare och mer trångsynt Unto S. Men däremot att det krävs något fruktansvärt mycket avv alla läsare och lyssnare i dag. Det är på gränsen till det omöjlig att sortera fram guldkornen i massmediabruset. Jag övar här varkje dag att sortera bort kråkguldet från det riktiga guldet. Det är ju det som ska läras ut på gymnasiet också. Gör de det?
Inlägg #3: Postat: 2005-08-02 15:44:00
Unto S
Janne B. Ett litet läsprov: ”Det är inte människornas medvetande, som bestämmer deras vara, utan tvärtom deras samhälleliga vara, som bestämmer deras medvetande. På ett visst stadium av sin utveckling råkar samhällets materiella produktivkrafter i motsättning till de rådande produktionsförhållandena, eller, vad som bara är ett juridiskt uttryck för detta, med de egendomsförhållanden, inom vilka produktionskrafter hittills rört sig.”
Inlägg #4: Postat: 2005-08-02 17:30:00
Janne B
Unto S/ Säkert mkt nyttigt att du satte mig på prov. Inte fick jag ut mycket av det. Är det hämtat från manifestet eller Bush?
Inlägg #5: Postat: 2005-08-03 15:13:00
Inger Olsson
Och du är säker på, som Karl Marx, att utveckling handlar om språng i en enda rak tidssträcka?
Inlägg #6: Postat: 2005-08-03 15:13:00
Inger Olsson
Svar 5 till Unto S
Laddar...