Inlägg #1: Postat: 2005-07-29 15:30:00
|
bloggeri |
Bra Biff, det är alltid trevligt med folk som kan motivera sina ställningstaganden. Det du inte ser i din omedelbara närhet existerar inte. Det är lysande. Ska du kritisera så invänd med faktafel istället.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-30 12:27:00
|
Biff |
Tja... jag antyder bara att Rogers fullständiga okunskap om diverse begrepp gör honom ganska lustig. "Samtid" och "kultur"... hehe, snacka om att ta sig vatten över huvudet : Mitt liv min "samtid" skulle inte vara särskilt annorlunda utan vapenhandel. Alltså hör inte vapenhandeln till min samtid och knappast heller till min kultur. Eller så hör jag kanske inte till den västerländska kulturen, trots att jag är svensk? Existerar det ens någon enhetlig västerländsk kultur?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-30 12:30:00
|
Biff |
Så min kritik är alltså följande. Roger definierar inte begreppen samtid och kultur. Artikeln kan således handla om vad som helst, någonting som pågår i Rogers städskrubb till exempel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-30 16:46:00
|
bloggeri |
Biff. Nu gör du dej tramsig eller dummare än du är. Eller också försöker du leka smart. Vilken annan skribent krävs på att definiera ett ord som "samtid"? Det kan ju bara betyda #den tid vi lever i". Har du svårt med orden finns ordböcker på nätet att slå upp i gratis. Så försök med nåt annat. Du borde också läsa den senaste artikeln som fick tyst på bombhögern.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-30 17:26:00
|
Janne B |
Biff är inte dum men man kan inte i denna typ av korta artiklar avkräva någon "definierar " och liknade.Det hör vetenskapliga verk till. Citat "Rogers fullständiga okunskap ". Det kan du inte veta något om.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-31 14:26:00
|
Biff |
Bloggeri, om man försöker sig på att beskriva hur allas vår enhetliga samtid ser ut, måste man väl först vara medveten om att det inte finns någon enhetlig samtid, eller vad tycker du? "Samtid" och "kultur" är ord som är väldigt verklighetsanknutna, och alltså inte teoretiska som Rogers text vill ge sken av. För om kulturen eller inte minst samtiden är teoretisk, vad är det då vi lever i? I Marx manifest eller?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-31 14:27:00
|
Biff |
Janne B, kanske slutsatsen kan dras att korta artiklar inte ska ge sig in på att definiera kulturen då? :
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-31 16:28:00
|
Janne B |
Kanske man i korta artiklar ska börja med att säga att jag ska nu beskriva en mycket begränsad del av------ett större sammanhang./ Som läsare kan man ju fundera över vad samme författare skrivit förut. Det finns ju bra sökfunktion./ ska jag beskriva en en liten del av frikyrkosverige eller ska jag måla upp ett brett panorma?
|
|