Turister - inte som andra blattar

Inlägg #1: Postat: 2005-07-29 12:27:00
Unto S
Ett discobesök, svårt att få kontakt. Prova på engelska sa jag till min språkkunnige kompis Han hade en härlig kväll. Jag med min lågt uppskattade accent hade inte så kul.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-29 12:28:00
Unto S
En ny lägenhet. Familjen växte, flyttning till trerummaren. Fönsterna skulle tvättas, hustrun öppnade fönstret, glaset gick sönder, vållat av spänningar i karmen. Jag gick till vicevärden med min sverigefinska accent. Du har själv slagit sönder, du får själv betala. Gick hem och berättade. Min tyskfödda hustru med Silvia-accent traskade till vicevärden, två timmar senare hade vi ett nytt fönster. Tråkigt att man värderas efter språkaccenten.
Inlägg #3: Postat: 2005-07-29 12:29:00
Unto S
Till nytillkomna invandrare vill jag säga. Lär svenska, läs svenska men glöm inte att allra först lära dig engelska, med engelskan kan du göra karriär i Sverige. Sverige är ett bra land, trots vissa skuggor.
Inlägg #4: Postat: 2005-07-29 13:13:00
Sofia Hadjipetri
Tack Unto för dina exempel! Det är ju lite nedslående... Har man accent från ett välfärdsland i Europa eller en amerikansk dito fungerar alltså allt. Fast, vad är det för fel på din finska brytning? :
Laddar...