|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-25 22:46:00
|
|
Unto S |
Jag citerar Lars Nilsson: ”Din artikel visar att det kanske finns hopp ändå om Sverige. Vilken kanonkommun Du bor i!” Vad var det som fick Lars Nilsson att bli så lyrisk, ju jag skrev: ”I min kommun finns en simhall. Vanningen heter den. Pappa, pappa vet du vad en pojke sa på Vanningen. Han sa att när hans far fick veta att Olof Palme hade mördats ordnade han en stor fest. Jag gick ut och promenerade. Två flaggor var på halvstång, andra var tomma. Sådana är medborgarna i min kommun.”
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-26 04:33:00
|
|
Daniel Wijk |
Lars Nilsson: Motsatsen till detta är förståss att utse dig till åsiktsfürer och lyssna på det dravvlet du skriver. Har du inga riktiga argument istället för ditt häpnadsväckande idiotiska blaj? P.S Vill du jämföra MIG med Castro så stoppar jag upp en majstång i häcken på dig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-26 09:50:00
|
|
Lars Nilsson |
Svar 2. Alltid lika förvånande att ta del av vänsterns intellektuella debatteknik."..stoppar jag upp en majstång i häcken på Dig". Vad får vänstern all sin stimulans ifrån? Kalle Anka?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-26 10:57:00
|
|
Lars Nilsson |
"Frihet och demokrati har skändats av bombhögern" skriver Lord. Så det är inget vi behöver bry oss om. Bombhögern får man väl anta USA är symbolen för. "Fred" är istället ordet för dagen. Hur den skall uppnås framgår dock inte mer än att vara en global motståndsrörelse. Att al-Qaida inte är en organisation är något som bara Lord har upptäckt. Är inte heller Hamas en organisation? I logikens namn borde det också bara vara en idé.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-26 11:10:00
|
|
Lars Nilsson |
Jag kan tala om för Lord att vi under 50-talet hade en sådan fredsrörelse som han efterlyser. Den hette "Världfredsrådet" och utformade på sin kongress i Stockholm runt 1950 den beryktade sk Stockholmsappellen. I rådet samlades stora delar av vänstern i många länder som var för fred och fördömde frihet och demokrati. Organisationen är död för länge sedan men Lord kan väl alltid blåsa liv i den.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-26 13:24:00
|
|
bloggeri |
Helle Klein i AB dag om utvecklingen i väst: "Den politiska demokratin militariseras vilket bombhögern har som målsättning! m a och den gemensamma säkerheten förvandlas till panisk anarki. ... Det borde bekymra även svenska liberaler."
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-26 14:05:00
|
|
CMO |
Hamas-Helle, bloggeri och "lorden" fortsätter att skämma ut vänstern. Men det finns ännu de som inte är förblindade av USA hat och kulturella skuldkänslor:
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-26 14:07:00
|
|
CMO |
"Of course, I started out saying we deserved it. I rattled the shibboleths and evoked the totem of roosting chickens. I suddenly reversed my support of the Kurds and the Afghans and the Sudanese, all to blame George Bush. But I knew it was a lie. ...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-26 14:08:00
|
|
CMO |
See, like any progressive, I knew that true peoples movements dont, as the terrorists do, boast of their love for death, or target the innocent, or espouse Jewish conspiracy theories, or reject democracy on principle, or enslave women ... especially all at once.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-26 14:08:00
|
|
CMO |
Id seen this foe before, and its name wasnt America. It was fascism, trading in jackboots for keffiyahs and merging Mein Kampf with Quran. In this fight as any other, I knew I had to stand where Id always stood... with the heretics, the hebes, the homos and the harridans.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-07-26 14:09:00
|
|
CMO |
Be they the slaughtered mothers of the Sudan, the roasted innocents of Manhattan or the pulverized cosmopolitans of London or Bali or Tel Aviv, I therefore announce my solidarity with the victims against this rising fascist tide. We have met an enemy that is not us, who hates us for our good ideas, not our bad policies. Fighting it requires no apology."
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-07-26 14:10:00
|
|
CMO |
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-07-27 03:48:00
|
|
Daniel Wijk |
Lars Nilsson: Jag förstår bara inte varför du är så blind. Själv anser jag mig inte vara vänster även om det fanns en tid då jag kunde tänka mig stå på den sidan. Personer som du skapar en hotfylld värld där alla hatar alla. Detta tycker inte jag är en speciellt bra idé, är man vänster för det?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-07-27 10:50:00
|
|
Lars Nilsson |
Svar 13. Vem har skapat en bild där alla hatar alla? Inte jag i alla fall. Och varför denna känslostorm när jag inte instämmer i vad Lord anser? En person som anser att vi skall tacka Sovjet för vår frihet och som anser det är fint att vara antiamerikan förtjänar mothugg.
|
| |