Inlägg #1: Postat: 2005-07-23 22:57:00
|
microfilosofen |
Tack, Jan B! som vanligt ser du - LITE LÄNGRE.....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-24 10:28:00
|
Janne B |
Du känner inte mig sa Billy B till mig för ett tag sedan. Visst hade han rätt i det. Nu får jag väl erkänna att det är ganska svårt att lära känna dig.Trodde inte att du en gång till skulle sticka ut ditt huvud i bisvärmen. .
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-24 10:28:00
|
Janne B |
Men OK. Nu handlar det om självbespegling där du hoppas att många ska känna igen sig och lära sig. Ditt budskap har många nivåer/bottnar och pekar framåt. Men jag skulle sannerligen uttrycka samma sak på ett annat sätt. Jag är mycket glad och nöjd med min frikyrkliga uppfostran, där ordvalet var viktigt
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-24 13:09:00
|
microfilosofen |
Till Jan B: Debatt bygger på alla slags budskap. I kyrkan och i verkligheten, dvs det personliga mötet med människor, är jag mycket försiktig med orden. Här på Sourze, med många intelligenta läsare, är provokation möjlig. Tom lämplig för att höja debattnivån. /forts
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-24 13:11:00
|
microfilosofen |
Forts till Jan B: debattnivån i betydelsen att fok tänker till - en gång till. Jag vill inte skriva självklarheter; jag använder omvägar emellanåt. Franske filosofen MONTAIGNEA understryker: "olika vägar leder till samma mål." Mvh KY
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-24 13:34:00
|
Janne B |
Ky. Du har gjort ett val som jag givetvis respekterar.Jag tror att ditt sätt att skriva förstås och når fram till relativt få. Du gör det inte lätt för dig och oss läsare. Olika vägar ser ibland ut att leda till samma mål, men de gör inte det. Det kan ta tid att upptäcka. När du ser att du slagit in på fel väg så har du sannolikt orken och förmågan att backa samt starta om. Hur många är vi som kan det? Vet ej. MVH JB
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-24 13:44:00
|
microfilosofen |
till JB 2 Debatt men hur? Innan jag blev präst arbetade jag i 15 år med kommunikation. Där fin-slipade jag "fusions-metoden". Fusion att sätta samman olika till synes obegripliga ord och anslag, för ett kommande slutresultat. Tänkt slutresultat: inte det till synes självklara, utan det som händer med det som händer som en följd av det som skrevs. Långsiktlig verkan: ringarna på vattnet.../forts
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-24 13:46:00
|
microfilosofen |
till JB 3 Funkar det? oja, har i 17 år följt upp metoden. Men det tar tid. Jag är inte alldeles lätt att förstå, men vinner i längden säger mina vänner...Se också kommentarer från sign ANNIKA LUNDGREN, som djupanalyserar och förstår min verbala avsikt! Mvh KY
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-24 13:59:00
|
Janne B |
Ky och Annika. Jag sätter mig på skolbänken ett tag och ser om jag kan lära mig mer...God Helg
|
|