|
Inlägg #1: Postat: 2001-06-15 14:17:00
|
|
Peter |
Fy fan för det som händer i Göteborg. Den autonoma vänstern har förlorat all respekt jag hade för dem. De har visat sin sanna sida, de tror sig stå för något "högre", något "viktigare" än andra människor. Därför duger vilka metoder som helst. Samma princip som i alla vänsterdiktaturer med andra ord. Tragiskt. Sorgligt. Förödande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-06-15 14:48:00
|
|
Niklas |
Ursäkta, men detta måste vara den mest korkade jävla slutsats jag läst på länge. "Ja detta tror inte jag, men vem vet??"
Du överväger alltså på allvar att Bush kanske ändrar sin politik för att huliganer slår sönder skyltfönster på Avenyn???
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-06-15 14:58:00
|
|
Martin |
Magnus, jag har läst dina insändare förr, och du har skrivit vettiga saker tidigare, men det här är så naivt och korkat att jag blir tvärförbannad. Redan igår orsakade demonstranter tio gånger mer skadegörelse och våld än polisen. Och järnrör är knappast något man försvarar sig med, det är något man misshandlar människor med.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-06-15 17:48:00
|
|
Fredrik Ragnar |
"kanske rent utav jävligt onödigt." kanske?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-06-15 23:27:00
|
|
gisela |
övervåld? är det några som ägnat sig åt övervåld är det väl anti-demokraterna till idiotligister? jag hade visserligen förväntat mig detta men jag är ändå helt chockad. jag fattar inte vilka de tror att de är, med vilken rätt de river göteborg eller någonting. ska det vara så jävla svårt att gå fredligt i ett demonstrationståg?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-06-16 00:02:00
|
|
Fredrik J |
Vattenkanoner, tårgas, pumphagelgevär laddade med bönsäckar, varför används inte detta?? Det är vad dessa huliganer och proffsligister för inte fan är de vanliga demonstranter förtjänar. En hög med jävla svin är dom!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-06-16 09:23:00
|
|
André |
Lite konstigt att ett helt gäng sketna nazister kan demonstrera utan att bli allt för provocerad men nu är det visst helt omöjligt. Har de bytt ut hela poliskåren tro?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-06-16 11:55:00
|
|
Joppe |
Döda dom!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-06-16 16:25:00
|
|
Dan |
All heder åt våra tappra poliser. Demokratins försvarare.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-06-16 17:26:00
|
|
Andreas |
Ge dom djävla demostranterna vad dom förtjänar. Dom skyller på polisen men det är dom som är våldsammast. Rada upp dom mot en väg och skjut dom!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-06-17 13:14:00
|
|
Dan |
Tycker att det är fascinerande att media inte har fattat kopplingen mellan fotbollshulliganer och svinen i Gbg.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-06-17 23:37:00
|
|
Erik |
Om man träffas av en gatsten i huvudet riskerar man att dö. Försvarar du verkligen detta? Såg att du är vegan - då kanske du åtminstone har lite sympati för de hästar som var tvungna att avlivas pga skador från stenkastande "demonstranter". Ärligt talat, jag förstår inte hur man ens kan vilja riskera att bli associerad med detta svineri. Ta avstånd från huliganism och inse att polisen försöker göra sitt jobb.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-06-18 12:18:00
|
|
Nisse |
PUCKO!
Polisen har enligt vår lagstiftning långtgående befogenheter att ingripa om den allmänna ordningen är hotad. Dessa lagar har stiftats av vår demokratiskt valda riksdag som du verkar sakna all respekt för. Väx upp!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-06-18 19:51:00
|
|
Johan O. |
Varför använder ingen poliskår sig av nät för att hindra såna här upplopp? Det borde funka om man gör ett bra sorts nät. Ingen kommer till skada...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-06-18 23:46:00
|
|
Bea |
Det finns inget rätt eller fel i Göteborg, inga pro eller anti. De så kallade rötäggen har bettet sig som svin, polisen har betett sig som svin, de lidande är de som hamnar i mitten, vanliga fredliga demonstranter, som du och jag, och vårt budskap som drunknar i allt våld. Både från polisers och militantas sida.
Om jag fick välja helt fritt skulle nästa möte vara utan BÅDE poliser och milianta så att budskapet skulle kunna synas.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2001-06-22 14:18:00
|
|
Ciszi |
Om det inte vore för dessa militanta idioter typ AFA så hade ju vi ickevåldsdemonstranter faktikst fått fram vårt budskap. Nu kan istället alla makthavare avfärda oss som både militanta, och framför allt, oseriösa. Och vad har vi uppnått. INGENTING förutom oskyldiga demonstranter skadade av polisens övervåld och politiker som funderar på lagstiftningar som reglerar demonstrationer reglerar VÅR åsiktsfrihet. Gbg 2001 är en
skandal i många avseenden. Låt det inte hända igen!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2001-06-26 16:01:00
|
|
Johan |
Polisens provokationer fick människor att slå tillbaka. Människor som kanske inser att vi lever i en sken-demokrati som egentligen är en diktatur och samtidigt förstår eller tror att dom inte kan göra nåt åt det. Såklart var det både från vissa demonstranters men framförallt myndigheternas sida meningen att det skulle bli kravaller och att det skulle med medias hjälp göra polisers övervåld ännu mer accepterad i folkhemmen..
|
| |