"Har inte polisen bättre att göra?"

Inlägg #1: Postat: 2005-07-19 00:17:00
Michael Lundahl
Du är knappast rätt person att försök komma med påståenden om vad min logik innebär... speciellt med tanke på att du skriver så otroligt skrivat och felaktigt.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-19 00:19:00
Michael Lundahl
Min poäng r att trafikövervakning och förhindrande av trafikbrott är såpass viktigt att svaret på den knassiska frågan "Har inte polisen bättre att syssla med" helt enkelt är "Nej". Med detta *INTE* sagt vilket du dock lögnaktigt försöker påstå att all annan polisiär verksamhet skall löggas ned. Påståenden om att jag har menat det är så felaktiga att de inte ens är värda att skratta åt.
Inlägg #3: Postat: 2005-07-19 11:13:00
Lars Nilsson
Nehä, men tydligen värt att skriva om.
Inlägg #4: Postat: 2005-07-19 14:11:00
Lars Nilsson
Du ställer själv frågan; "är det verkligen viktigare att stoppa en fortkörning än ett mord". Hur jag än läser Din artikel kan jag inte se att Du svarar nej på den frågan.
Inlägg #5: Postat: 2005-07-20 00:04:00
Daniel Wijk
Man stoppar inte mord genom att sätt mer personer på att utreda mord om det inte handlar om seriemördare. Det är inte speciellt ofta det handlar om det. Fortkörning däremot eller vårdslöst beteende i trafiken med eller utan alkohol dödar flertalet människor per år mer än mördare så DÄRFÖR är det viktigt att sätta dit folk som inte kan köra efter trafikreglerna.
Inlägg #6: Postat: 2005-07-20 09:20:00
Janne B
Förebygga trafikolyckor genom bra trafiknät och välutbildade förare är säkert den bästa investering vi kan göra. Förare som flera ggr bevisat sin olämplighet ska natuligtvis fråntas körkort och bil. Hörde i morse då jag var lite yrvaken att Susanne Osten snart har premiär på en film på detta tema, "Värsta bilföraren". Eller drömde jag??//Men det fattas uppenbarligen lagar då en person kan gripas 70 ggr för olaga bilkörning...
Inlägg #7: Postat: 2005-08-11 12:48:00
Bergstrand M
Felet som Michael Lundahl och de flesta andra laserpistolsfantaster gör i sin iakttagelse är att de pekar ut just hastigheten som den stora boven i dramat. Inget kunde vara mer felaktigt. Hastigheten i sig orsakar inte några olyckor utan det är korkade och farliga beteenden som gör det.
Inlägg #8: Postat: 2005-08-11 12:49:00
Bergstrand M
Alkoholpåverkade förare, äldre förare som tappat förmågan att bedöma t.ex. hastigheten på en mötande motorcykel och genomför en livsfarlig vänstersväng, folk som kör 80 på 90-väg och vägrar köra åt sidan med jämna mellanrum vilket leder till farliga omkörningar i ren frustration, uraktlåtenhet att använda blinkers.
Inlägg #9: Postat: 2005-08-11 12:49:00
Bergstrand M
Detta är ett axplock av farliga beteenden som ORSAKAR olyckor och det är sådant som polisen borde koncentrera sig på att beivra, inte stå på E4 och håva in pengar till statskassan från folk som kör 125 i sin nya, säkra, moderna och lättkörda bil i syfte att polischefen skall kunna rapportera bra statistik uppåt. De enda tillfällen då hatighet faktiskt är orsaken till olyckor är när unga män skall leka Schumacher och kör väldigt mycket för fort, av vägen.
Inlägg #10: Postat: 2005-08-11 12:50:00
Bergstrand M
Dessa olyckor kommer man dock knappast åt genom fartkontroller och generellt låga hastighetsgränser på våra motorvägar och fina landsvägar.
Inlägg #11: Postat: 2005-08-11 12:53:00
Bergstrand M
8 av 10 kör för fort, och detta kan knappast vara annat än ett bevis för att geneme man/kvinna anser att rådande begränsning många gånger är för lågt satt. En höjning till t.ex. 130 på motorväg och till 110 på vissa 90-vägar skulle skapa en större acceptans för att det faktiskt lägre skyltat andra ställen då det verkligen är motiverat.
Laddar...