Minnen på en tågresa

Inlägg #1: Postat: 2005-07-18 18:47:00
Inger Olsson
Min kritik är ju eg. en petitess, men eftersom jag vill minnas att du har tagit ställning m o t självmord som en sista utväg i någon annan artikel minns inte vilken så är det oundvikligen att inte läsa in dig som berättaren. Vet. Det är en d ö d s s y n d att blanda berättaren med berättarjaget men tyvärr... ;- Finns f ö fler dödssynder utöver de sju etablerade.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-18 18:49:00
Inger Olsson
Och detsamma med kvällen. Sitter med mina tipslappar för att se om det blir tretton rätt. Och dålig utdelning Kan ju checka på nätet medan man är på Sourze...
Inlägg #3: Postat: 2005-07-18 19:23:00
Beth4020
Kanske är jag korkad men jag förstår inte riktigt vad du menar? "Att blanda berättaren med berättarjaget...." Jo, du har rätt att jag är emot självmord. I berättelsen sa inte berättaren ja till självmord men hon sa att hon förstod att man i vissa situationer i livet kunde känna det som enda utvägen. Därmed inte sagt att det är det rätta att göra. Blev jag för flummig nu :- /Hoppas du vinner!!! /Birgitta S
Inlägg #4: Postat: 2005-07-18 20:35:00
Inger Olsson
Jo, berättelsen är inte i jagform utan i tredje person, men - och det här är "synden"! - jag "läser" in dina egna tankar i berättelsen. Berättaren blir då du för mig. Ta det inte så allvarligt, det bara blev så. Ibland händer det.
Jag vet inte vad jag ska säga om det du säger härovan. Jag hittade bara en mening som syftar på det du säger:
Inlägg #5: Postat: 2005-07-18 20:36:00
Inger Olsson
"Hon kunde vara ett stöd men varje individ ändå gör sina egna val."
Något som jag noterade är att denna syster gör 4 självmordsförsök med olika metoder. Och det på en och samma dag, vad jag förstår. Det låter mycket "desperat", oplanerat och skrik på hjälp... Det finns ju de som har begått självmord, vilka är genomtänkta och önskan framförd och där det bl a inte finns någon depression bakom. Men det är en annan historia.
Inlägg #6: Postat: 2005-07-19 05:55:00
Beth4020
Hej! Nej, jag tar det inte allvarligt men klart jag blev nyfiken. Jag är här på sourze bland annat för att lära mig och då tar jag tacksamt emot konstruktiv kritik.... /Birgitta
Laddar...