|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-14 09:34:00
|
|
Marius |
Läste även Ulf Nilssons artikel. Till försvar för hans åsikter kan man hänvisa till att det går tämligen enkelt att urskilja att Ulf varken är en god skribent eller verkar anstränga sig för att finna fog för sina åsikter. Gränsen till att kalla honom för direkt obegåvad är inte långdragen. Att expressen låter vem som helst skriva vad som i sin tidning är en en insikt hos mig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-14 10:37:00
|
|
Janne B |
"Vem som helst" är sannerligen inte Ulf Nilsson.Han har i över 30 år varit en av landets ledande journalister, med reportage från USA och många andra håll. Det lönar sig nog att söka lite på nätet för att finna en bra presentation av honom. Vad man sen tycker om honom är en annan sak.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-14 15:58:00
|
|
Marius |
Du har rätt i att man inte bör dömma någon för hårt efter en enda artikel. Jag gör mig skyldig till samma oseriösa smutskastning som den jag kritiserar. Jag drogs med mina sponata känslor efter att ha läst hans artikel.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-14 15:58:00
|
|
Marius |
Jag vill dock samtidigt i ärlighetens namn påpeka att jag personligen inte ger mycket för de meriter som backar upp åsikter som främjer intolernas och respektlöshet, oavsett vilka de är, dess vid och vems de är. Tvärtom ser jag alltså dem som väldigt farliga när representerade av personer med inflytande.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-14 16:40:00
|
|
Friskytten |
Nilssons kolumn var väl denna gång inget vidare skicklig. Varken i tanken eller skrivsättet. Men det han skrev om var viktigt och förtjänar debatt. Och den är igång vad det verkar. Så kanske var han inte så dålig ändå Herr Nilsson?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-14 17:32:00
|
|
Marius |
Är inte det en liten debatt i debatten, här på sourze bla? - om journalistetiken, tänker på diskussionerna kring Skugge bla. Jag är beredd att hålla med, att Nilsson med artikeln gör den pågående debatten en tjänst. Det är svårt att dra gränser för vad som är eller bör vara "journalistiskt korrekt" eller ej. Det är ett samvete som i dagsläget lyssnar till lika många röster som det finns skribenter.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-14 17:34:00
|
|
Marius |
Men i en tidsålder där information är makt är jag tacksam för sådana artiklar som Jacobssons vilka presenterar alternativa bilder. Då jag tycker att det är lågt att använda sin ställning för att smäda fördomsimpregnerade hatobjekt. Inte heller ger jag mycket för kommersialistiska skriverier med syftet att sälja sin person och lösnummer.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-14 17:38:00
|
|
Marius |
Ett stort problem som jag ser det, är att man i sluändan inte längre orkar ta nyheter på allvar och lika bra kan läsa "Hänt i veckan". Vill man bjuda på debatt, tycker jag att det ske på seriösare grunder en Nilssons och Skugges inbjundan. Skugge kan åtminstone ursäktas, hon är ju uppenbart "skrikig" medan jag tycker Ulf Nilsson borde veta bättre.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-14 19:42:00
|
|
Anders Klasson |
Ulf Nilsson skriver ofta bra artiklar,
men liksom Bomb-Högern vill han
att Sverige ska delta i USA:s och
Englands olika krig "för att ta vårt
ansvar" som Högern kör med,samma Höger vars rika barn