|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-14 07:09:00
|
|
Jan Schmidt |
Här är en annan bra artikel på samma tema. Men inte i Expressen, förstås! Länk: etc.se
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-14 09:45:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Jan, tror du verkligen vi vill läsa sån vänstersmörja?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-14 10:12:00
|
|
Per W |
Nä, vi vill naturligtvis bara ta del av Ulf Nilssons högkvalitativa alster.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-14 11:56:00
|
|
Jan Schmidt |
Det måste vara skönt att vara Thomas L Aabo! Tänk att kunna avfärda allt som inte stämmer med ens egna trånga världsbild som "vänstersmörja". Och utan att ens ha läst det!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-14 16:38:00
|
|
Friskytten |
Jaja. Jan kanske vill referera lite från sina senaste läsningar av SVD:s ledarsida och Östgöta Correnspondentens ledarsida. Och sedan fylla på lite med favoritcitat ur The Spectator, The American conservative och vdare.com? För balansens skull menar jag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-14 19:37:00
|
|
Anders Klasson |
Jag tror i allafall att Kriget i Irak
i allafall delvis skapar terrorism,
men tack i allafall Calle Z,artikeln
var ändå bra och intressant.Det
mesta i den håller jag med om men
inte riktigt allt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-15 06:58:00
|
|
Jan Schmidt |
Svar 5: Kan jag väl. Senaste läsningen av SvDs ledarsida, som jag lade på minnet, var en osignerad artikel om Bushs ”nya” inställning till Kyoto-protokollet. Jag håller inte med om åsikterna som framförs där och tycker att analysen är helt fel. På Corren.se för jag köper sannerligen inte tidningen! har jag inte hittat något läsvärt på jag minns inte hur länge. Mest lokala frågor, annars sådant som varit i säck DN, SvD innan det kom i påse. forts
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-15 06:59:00
|
|
Jan Schmidt |
“The ACU doesn’t rate Presidents, but a President can rate You. This is a fine group of decent citizens, principled citizens … I am proud to stand with the ACU. / President George W Bush” The American conservative - “Blair and Bush _ _ _hypocrisy plays poorly in the world. Far more innocent Iraqi civilians, especially women and children, have been slaughtered than British and Americans.” vdare.com forts
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-15 07:00:00
|
|
Jan Schmidt |
“Nike Air Force Ones - 80 Nike Air Jordans, Air Dunks, Bape’s Mid, Low, Custom Colors/Styles, AF1 www.ChampKicks.com” Stockholm Spectator
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-16 06:40:00
|
|
AlfVerner |
1>Skillnaden mellan U Nilsson och Ehrensvärd är att den ene är en populistisk lösnummerförsäljare, medan den andre är en politisk analytiker. U Nillson är en uppenbar lögnare och det är helt sanslöst att han överhuvudtaget får publicera sin skräp.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-07-16 06:48:00
|
|
AlfVerner |
Så här skriver UN: "Hedersmord och gängvåldtäkter är en form av vardagsterrorism som vi måste sluta att godta och släta över." VEM FAN SLÄTAR ÖVER OCH GODTAR DETTA? Artikeln handlar om Islam och UN:s koppling till hedersmord och gruppvåldtäkter får naturligtvis primitiva gåshjärnor som Aabo att nappa direkt. UN drar igång mobben såsom Hitler drog igång mobben.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-07-16 06:52:00
|
|
AlfVerner |
"Religion är en sak, förvridna och stinkande avarter av religion en helt annan.".skriver UN vidare. Vilken underbar "analys", så klockrent rakt in i hjärtat på Jan Fossmo och alla andra religiösa idioter. Det är väl alldeles självklart att omfattningen av terror förutsätter en institution, så får det vara röda Khmerer eller Musslimer, Ku Klux Klan eller ortodoxa judar etc.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-07-16 06:55:00
|
|
AlfVerner |
Det är JUST DOM som formulerar "förvridna och stinkande avarter" som bringar ordning genom att ikläda sig bomber OCH det är JUST DOM som representerar EXTREMISMEN och TERRORISMEN.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-07-16 07:04:00
|
|
AlfVerner |
En fortsatt debatt: Vill Ulf Nilsson ha privatskolor? I folkmun kallade friskolor. Javisst vill han det. Det innebär att han stödjer den enskilda gruppens indoktrinering av sina barn, det innebär att han stödjer de motsättningar som detta system bygger in i samhället. UN, liksom Göran Persson och resten av makten skapar själva de strukturella förutsättningar där terrorism kan byggas innanför folkhemsmurarna.
|
| |