Är jag Sveriges farligaste präst?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-07-10 15:29:00
Nähädu
AlfVerner har verkligen en härligt lågmäld syn på sin egen förträfflighet.
Inlägg #22: Postat: 2005-07-10 21:23:00
ord att minnas
Bäste AlfVerner! Titta, Du kunde ju faktiskt både använda ett vårdat språk och lämna sakargument. Bra så!
1/ Välsignelsen är för mig som går i kyrkan ofta det viktigaste, den och nattvarden. Det är Prästens uppgift, och den skall de få behålla, självutnämd eller inte. Forts.
Inlägg #23: Postat: 2005-07-10 21:26:00
ord att minnas
2/ Ditt ointresse för homosexualitet skall ju inte hindra andra från att vara intresserade av frågorna och kunna diskutera dem utan att läsa en massa elakheter eller trista uttryck, som i Dina inlägg. forts..
Inlägg #24: Postat: 2005-07-10 21:31:00
ord att minnas
3/ Att du är likgiltig inför människors sexuella läggning visar Du ju absolut inte i Dina inlägg här. Hade Du varit likgiltig hade Du förhållit Dig tyst. 4/ Religionerna i världen har många nackdelar men också fördelar. Fördelarna är övervägande. Det är de troendes sak att göra religionerna mer öppna och toleranta så att det gamla kan preskiberas och det nya börja gro. forts...
Inlägg #25: Postat: 2005-07-10 21:37:00
ord att minnas
5/ Här kunde Du inte längre klara av att bara använda "det bättre språk" som jag ju ser att Du har. "Skiten" kunde Du bytt ut mot "de" som då hade syftat på religionerna. Jag som troende vet hur mycket religionen betyder för att klara av samhällets press och stress, så den hör då verkligen inte inte medeltiden till utan i allra högsta grad vår nutid. forts
Inlägg #26: Postat: 2005-07-10 21:42:00
ord att minnas
6/ Du kunde inte heller undvika ett uselt personangrepp. Sorgligt. Vad KY tycks undra över är var en "tågförare" träffar de människor som han får sina belägg ifrån. En Präst har ju från sitt arbetes engagemang fått insikter och om man som präst är intresserad av existentiella frågor så tar man ju naturligtvis kunskaper inom det. En tågförare kan ha samma kunskap och djup, men den kommer inte naturligt ifrån jobbet utan då av intresse. forts
Inlägg #27: Postat: 2005-07-10 21:45:00
ord att minnas
Bäste AlfVerner i Dina inlägg ser jag inte det intresset, utan snarare något som liknar avundsjuka. Men bevisa gärna motsatsen, på ett vårdat och ödmjukt sätt. Mvh, / oam.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...