Är jag Sveriges farligaste präst?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-07-07 18:30:00
AlfVerner
Farligaste präst? Du är ett skämt Kyreus och hotar absolut ingen. Däremot skapar du säkert en hel del förvirring och jag kan absolut inte förstå varför homosexuella tycker att deras sexualitet är så förbannat intressant, eller ens någon annans angelägenhet.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-07 18:33:00
AlfVerner
Var du stoppar pitten Kyreus är varken intressant, modigt eller kontroversiellt. Frågan är ute, överspelad, död. Stoppa den var du vill helt enkelt, så länge du inte skadar någon eller bryter mot lagen, som dina katolska kolleger...
Inlägg #3: Postat: 2005-07-07 20:06:00
Janne B
AlfV. Du är ofta bra men jag kan inte fatta varför du håller dig med ett sådant språk. Det känns inte seriöst med ett sådant språk.Ett respektfullt språk går hem tillsammans med goda argument.
Inlägg #4: Postat: 2005-07-07 20:45:00
microfilosofen
KY till Alf C:
1. Om du är så arg som mycket riktigt Jan B. påtalar - varför är du så arg?
2. Vet du något om hur många som reagerar så starkt pro/con homosexualitet - då så, var god och belägg /ge exempel/ på hur stor eller liten frågan är i Svenska Kyrkan
3. Jag är präst - vad är du? Tågchaufför? Fint yrke, men möter du alla dessa frågor i förarhytten?
/forts
Inlägg #5: Postat: 2005-07-07 20:49:00
microfilosofen
KY till Alf 2: jag har aldrig sagt något illa om personen Alf Carlsson för det är väl du?, medan du tillåter dig att spy oförskämdheter om mig som person. Det är ju konstigt: vi har ju aldrig träffats IRL. Dom som träffat mig IRL, brukar inte spy oförskämdheter. Antingen återkommer de som stamkunder, eller väljer de en annan präst. Svårare är det inte. Men Alf C. hatar Kyreus. Tror du inte de intelligenta läsarna på Sourze redan vet det?/forts.
Inlägg #6: Postat: 2005-07-07 20:52:00
microfilosofen
Svar till Alf C 3 Rubriken är förstås en provokation; men varför: om du är så intelligent som du tycks mena, borde du redan förstått att debattinlägg contrar fördomar och invändningar hos moståndare. Då använder man ett provocerande språkbruk - och se - det fungerar ju.
/forts
Inlägg #7: Postat: 2005-07-07 20:55:00
microfilosofen
Fö bäste Alf Carlsson: i 17 år har jag debatterat live och via internet med meningsmotståndare. Accepeterar de flesta. På dig är jag skäligen trött sedan länge, för din framtoning är synnerligen tröttsam. Du tycker rakt ut; utan belägg. Du kan sällan visa på något från din vardag: vad jobbar du med? är du tågförare? inget ont om tågförare. Men det som stör mig mest är din nedlåtande ton mot andra; inte åsikten - men människan. _KY
Inlägg #8: Postat: 2005-07-07 21:02:00
microfilosofen
Till Alf C svar 5/ Mitt vardagsarbete är som församlingspräst med betoningen på äldrepräst. Debatten ang livsfrågor är en hobby. Så när du så "käckt" pratar om senildementa möte du dem i tågkupen? så kan jag säga att dessa fina och hänsynsvärda människor är den sk målgruppa jag möter oftast i veckorana. Från dem får jag stor kraft att attackera fördomar hos trångsynta. Med vänlig sluthälsning! Christer Kyreus
Inlägg #9: Postat: 2005-07-07 22:22:00
AlfVerner
3>Det här förbannade hokuspokustjafset som används till allt från att bränna Irak till att spränga Londons tunnelbanor, till att förgripa sig sexuellt väcker alltid mitt brutalaste språk. Språket som används för att sätta käftarna i dessa mytbildande medletidsmänniskor blir med nödvändighet brutalt.
Inlägg #10: Postat: 2005-07-07 22:29:00
AlfVerner
4:2>Hur stor frågan är i SVENSKA KYRKAN? Amenharregud, lägg ner svenska kyrkan överhuvudtaget - det är ju DEN som är huvudkritiken. Det är dags att lägga Gudstjafset till en tragikomisk del av vår historia OCH GÅ VIDARE. Samhället måste VIDARE.
Inlägg #11: Postat: 2005-07-07 22:40:00
AlfVerner
4:3> Jag är människa Kyreus. Jag SKULLE kunna lägga ut min meritlista i existentiella frågor och smeta ut dig som en flugskit över fönsterrutan, men det är precis DET jag tycker att DU försöker göra och som jag reagerar så våldsamt på. Du positionerar dig med hjälp av religionen och "välsignar", Busch välsignar, Påven välsignar, Saddam välsignade, Hitler, Mao, Stalin m fl har välsignat världen.
Inlägg #12: Postat: 2005-07-07 22:41:00
AlfVerner
"Välsignelsen" är färtryckets verbala batong och när du riktar den mot mig, så gör du det på egen risk.
Inlägg #13: Postat: 2005-07-07 22:47:00
AlfVerner
Det lidande som den institutionaliserade religionen och dess prästerskap åsamkat och åsamkar världen är oändligt.
Inlägg #14: Postat: 2005-07-08 01:14:00
ord att minnas
Bäste AlfVerner! Vad är Du för en person som kan sätta Dig på så höga hästar över någon att Du t.o.m. skulle "vilja smeta ut någon som en flugskit över fönsterrutan". Varför argumenterar Du med personangrepp, räcker inte Dina faktaorienterade argument till? Nej, jag ser ju tydligt att de fattas. forts.
Inlägg #15: Postat: 2005-07-08 01:21:00
ord att minnas
Bäste AlfVerner! Vet Du hur Du skall komma i kontakt med Din ilska? I detta sammanhang är Din ilska en hämmande orsak till att Du inte kan argumentera sakligt och klokt. Du bör söka vägen till Ditt inre trauma. Vilken väg Du väljer att söka den på är upp till Dig, men ett råd, Svenska kyrkan har goda själasörjare som kan hjälpa Dig finna Din väg till traumat och dessutom kan de göra Dig medveten om ödmjukhetens goda sinnelag. forts.
Inlägg #16: Postat: 2005-07-08 01:40:00
ord att minnas
Bäste AlfVerner! Du säger att Kyreus posionerar sig med hjälp av religionen. Han är ju präst och troende, han måste väl tala utifrån sitt innersta. Det finns faktiskt en hel del troende som blir medlemmar i Svenska kyrkan därför att det är där vi finner den kärleksfulla medmänskligheten. Präster som Kyreus vill vi se fler av, och faktiskt de unga präster som prästvigs nu har den kärnan i sig. Det kyrkan har ställt till fordom måste preskiberas och så får vi låta kärleksbudskapet råda. Mvh. / oam.
Inlägg #17: Postat: 2005-07-08 09:30:00
Janne B
En präst som jobbar med senildementa och andra handikappade har förstått det mesta av evangeliet. Det ger nog inte meritpoäng i karriären men det noteras på annat håll. En präst ska kunna välsigna alla människor , men givetvis inte alla deras gärningar. "Han gick omkring och gjorde väl och hjälpte alla" enligt äldre bibelöversättning.
Inlägg #18: Postat: 2005-07-10 02:28:00
AlfVerner
14>Sakargument: 1. Jag ifrågasätter prästerskapet och dess självutnämnda rätt att välsigna.
2. Jag uttrycker mitt ointresse för homosexualitet 3. Jag uttrycker inte tolerans, utan likgiltighet inför människors sexuella läggning.
Inlägg #19: Postat: 2005-07-10 02:29:00
AlfVerner
4. Jag berättar om hur religionen används både institutionens sexuella övergrepp, terror och krigshets 5. Jag generaliserar alla religioner och anser att skiten tillhör medeltiden 6. Jag uttrycker mitt missnöje med att KY använder ”präst” mot ”tågförare” för att hävda en större insikt och ett större existentiellt djup, när han i själva verket sällan kommer över en 12-årings logik.
Inlägg #20: Postat: 2005-07-10 02:29:00
AlfVerner
Jag bjuder på min briljans i sammanfattningarna 12 och 13 och mot detta står en djävla massa bludder och skitsnack om personangrepp, vilket är den absolut minsta delen.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...