Guillous skröna om Arn direkt ohederlig

Inlägg #1: Postat: 2005-07-06 22:35:00
Janne B
forts. Min pappa den gamle skolläraren gick i 30 år och funderade på varför en socken hette Kvinnestad.Folk sa att på en udde i sjön hade det nog legat ett nunnekloster. Men efter stora utgrävningar är man numera överens om att det var en synnerligen befäst borg med flera byggnader.Man har funnit mycket spår efter människor, vapen , hästar med mera. En av flera Jarlaborgar som skydd mot Danmark/norge. Torpa Stenhus står kvar fortfarande inte så långt bort.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-07 17:50:00
Dick Wase
Jag är inte ute efter en diskussion. Det är trevligt att uybyta åsikter och kanske ventilera funderingar. Ta heller inte illa upp för att jag bemöter Dig. Jag tycker bara det är tråkigt att en så ensidig, illa underbyggd historiesyn som Jan Guillou presenterar ska få stå oemotsagd. Som historiker tycker jag ju historia är viktigt.
Inlägg #3: Postat: 2005-07-11 10:47:00
Janne B
DICK. Du är inte ute efter diskussion med mig, menar du nog. Jag får acceptera detta. Jag får lyfta på hatten för dina kunskaper o leta efter annan lekkamrat någonstans, någongång.. Kanske jag skulle söka på Visingsö..
Laddar...