Livsfarliga signaler

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-07-06 23:29:00
Björn_T
Jag har märkt att det ibland tar en väldig tid innan kommentaren registreras. Om man då trycker till en extra gång på "skicka" så kan det bli en extra kommentar.
Inlägg #22: Postat: 2005-07-07 14:28:00
Michael Lundahl
Svar 20: I det här fallet var det mitt fel. Jag såg ett fel just som jag tryckte på knappen och trycktre sedan "Stop" i browsern... rättade felet för det såg ut som att jag hade hunnit stopp i tid och postade igen. Men då visade det sig att den förste egtnligen hade hunnit igenom och det jag såg var browserns cachade sida.
Inlägg #23: Postat: 2005-07-08 01:04:00
soilander
Hoppsan! Slängde in åsikten tidigare, och tyckte att den var värd att försvara. Det handlar som sagt om "signaler". Men, några ca 10-20 personer av mina f.d. vänner har dött av heroin. De dog inte av orena sprutor. Jo, det gjorde en tjej. Hon var bland de första i Sverige att dö av AIDS. Men, jag vet inte om Marie, hade räddats av rena sprutor.
Inlägg #24: Postat: 2005-07-08 01:08:00
soilander
De flesta dog av för höga doser. Så, för att bräda dig med min erfarenhet, så är fria sprutor ett skämt. Det är som att få röka en sista cigarett vid giljotinen. Den kan cigaretten kan de köpa själva. För det finns också hederliga heroinister. De vet var de kan få tag på rena sprutor. Lobygrupper RFSL kan ju dela ut rena sprutor - i likhet med kondomer. Men, staten ska inte göra det. Det är att uppmuntra till narkotika på tal om politiska signaler.
Inlägg #25: Postat: 2005-07-08 01:11:00
soilander
Och är du verkligen idealist, så köp sprutor, och dela ut dem på Sergels torg. Men, vem gör egentligen det? Jag fann ingen bland de som stod i åsiktsbarrikaden. Jag har iaf stått där och delat ut kaffe/bulle! ;-
Inlägg #26: Postat: 2005-07-08 10:00:00
tomster
Shit, soilander, I stand corrected, jag visste inte att du var en av dem som hade knarkarpolare från förr som gör dig så kunnig att inget kan rucka eller ha betydelse. Såklart, 10-20 personer stort spann har ju dött av andra orsaker än skitiga sprutor, så då är sprutbyte helt ovidkommande. Så ska vi driva vår politik, vi tar EN persons observationer av 10-20 personer av 3000 och det bestämmer allt.
Inlägg #27: Postat: 2005-07-08 10:04:00
tomster
Och: vad har det med ditt påstående att narkotikan i samhället skulle öka om man införde sprutorna? Är det också en observation av 20 personer som ligger bakom det påståendet? Och förklara igen, hur uppmuntrar man nu narkotikabruket med de fria sprutorna? Om du menar "hos heroinister" så undrar jag om det spelar nån roll egentligen?
Inlägg #28: Postat: 2005-07-08 10:04:00
tomster
Om du menar "hos tonåringar" så undrar jag om man kan ta det på allvar, eftersom hindret för att börja med knark inte precis är tillgången på kanyler? Eller gav dina observationer av 10 personer andra indikationer?
Inlägg #29: Postat: 2005-07-13 17:57:00
soilander
Hur många personliga observationer har du? Jag sa heller inte att jag bestämmer, utan fortfarande är det vilka signaler politiker ska skicka ut, eller? För Lunddahl som pillar med datorer om dagarna vet säkert bäst hur en knarkare som skulle få nys om att han skulle få "gratis sprutor" skulle reagera.
Inlägg #30: Postat: 2005-07-13 18:17:00
soilander
Jag sa heller inte att gratis sprutor skulle "öka" missbruket utan jag ställde frågan om det ökar? Och om staten ger gratis sprutor så är signalen till de som tar droger att det är ok. Jag tycker också det är att projicera mycket av dåligt samvete för en misslyckad missbruksvård till en enda kanyl. Än lider Sverige av en fruktansvärt dålig rehablitering av missbrukare. Ring till Karsudden och fråga själv. Piller är det bästa de ger sina intagna.
Inlägg #31: Postat: 2005-07-13 18:21:00
soilander
Jag känner en kille som är på Karsudden, som tar droger. Om han skulle få nys om "gratis kanyler" så skulle det vara ett skämt. Av alla år som han varit på behandlingshem, så har ingen pratat personligt med honom. Ingen har ställt vanliga pedagogiska och psykologiska frågor till honom. Ingen har lärt honom att stå på sina ben. Men, visst, Tomster, ge honom gratis sprutor så löser du världsproblemen. Ge han också en bok från SCB och en bajsmacka.
Inlägg #32: Postat: 2005-07-13 18:52:00
bloggeri
Gratissprutor har provats i minst 20 år i olika länder i Europa och minskar dödligheten bland narkomaner. I länder som Holland där hasch säljs i coffeeshops är antalet heroinister procentuellt läögre än i Sverige.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...